Lees verder
Wijnand Jongen is een internationale auteur, spreker, futurist en trendwatcher op het gebied van retail en e-commerce.
Meer over Wijnand JongenHet einde van online winkelen (editie Vlaanderen)
De toekomst van retail die altijd verbonden is
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789047010876Samenvatting
De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In 'Het einde van online winkelen' laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things, 24 uur per dag verbonden zijn.
Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan. Winkels moeten met nieuwe businessmodellen komen om een plek te veroveren in een wereld die steeds meer gedomineerd wordt door marktplaatsen en platformen. Ze moeten transformeren in digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat.
Wijnand Jongen geeft aan de hand van talloze inspirerende voorbeelden een ultiem overzicht van de trends en ontwikkelingen die het retaillandschap in rap tempo veranderen. Hij schetst een helder beeld van de toekomst, waardoor dit boek onmisbaar is voor iedereen die wil weten wat de detailhandel en de dienstensector te wachten staat.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wijnand Jongen
Inhoudsopgave
1. De onlificering van de samenleving
2. Onlife retail in de slimme economie
3. Consumeren in de deeleconomie
4. Duurzaam winkelen in de circulaire economie
5. Winner takes all in de glokale economie
6. De machtige onlife consument
7. Oriëntatie: de N=1 factor
8. Selecteren: het nieuwe keuzeparadigma
9. Betalen: no-click buy in de blockchain
10. Afleveren: het dilemma van de last mile
11. Customer care: van klantenservice naar customer intimacy
12. Nieuwe businessmodellen
13. Werken en leven in onlife retail
14. De opkomst van de netwerksamenleving
Dankwoord
Noten
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan