

Raj Raghunathan is hoogleraar marketing aan de McCombs School of Business van de universiteit van Texas.
Meer over Raj RaghunathanAls je zo slim bent, waarom ben je dan niet gelukkig
Paperback Nederlands 2018 5e druk 9789047011828Samenvatting
Wie slim is en goed nadenkt over leven en carrière, is vaker succesvol. Maar zijn slimme mensen daardoor ook vaker gelukkig? Niets is minder waar. Onderzoek wijst er zelfs op dat de voorwaarden voor succes geluk juist in de weg staan.
Raj Raghunathan kon het niet geloven en ging op onderzoek uit. Hij verslond alles wat de wetenschap hem kon bieden op het gebied van geluk. In dit boek neemt hij je mee op een avontuurlijke zoektocht naar de betekenis van geluk. Hij ontdekte hardnekkige misvattingen en kwam tot verrassende inzichten.
Zo is vrijgevigheid niet alleen de sleutel tot geluk, maar leidt het ook tot duurzaam succes, en kun je beter onzekerheid omarmen dan grip te willen hebben op alle aspecten van je leven. 'Als je zo slim bent, waarom ben je dan niet gelukkig?' laat zien hoe je verkeerde aannames kunt vervangen door voorwaarden en gewoontes die wél leiden tot een gelukkig leven.
Trefwoorden
geluk persoonlijke ontwikkeling psychologie mindfulness flow vertrouwen controle loslaten succes geefgedrag passies najagen prioriteiten stellen intelligentie onzekerheid omarmen liefde levenswijsheid duurzaam succes zelfkennis vergelijken met anderen vrijgevigheid zelfvertrouwen innerlijke rust niet-gehechtheid interne controle verstandsverslaving zelfreflectie gewoontevorming carrière bewustzijn misvattingen over geluk emotionele intelligentie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding Wat mij ertoe bracht om geluk te doceren, en hoe dit boek is opgebouwd
1A – De eerste doodzonde van geluk: de devaluatie van geluk
1B – De eerste gewoonte van heel gelukkige mensen: van geluk een prioriteit maken maar zonder het na te jagen
2A – De tweede doodzonde van geluk: het nastreven van superioriteit
2B – De tweede gewoonte van heel gelukkige mensen: het streven naar flow
3A – De derde doodzonde van geluk: smachten naar liefde
3B – De derde gewoonte van heel gelukkige mensen: de behoefte om lief te hebben (en te geven)
4A – De vierde doodzonde van geluk: te veel willen controleren
4B – De vierde gewoonte van heel gelukkige mensen: interne controle
5A – De vijfde doodzonde van geluk: anderen wantrouwen
5B – De vijfde gewoonte van heel gelukkige mensen: ‘slim vertrouwen’
6A – De zesde doodzonde van geluk: het gepassioneerd/onverschillig najagen van passies
6B – De zesde gewoonte van heel gelukkige mensen: het niet gepassioneerd najagen van passies
7A – De zevende doodzonde van geluk: verstandsverslaving
7B – De zevende gewoonte van heel gelukkige mensen: mindfulness
8 – De weg voor ons
Dankwoord
Appendix
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan