Hans Dekker is als hoofddocent verbonden aan de Academie voor Economie & Management van Hogeschool Zeeland.
Meer over Hans DekkerPersoonlijke verkoop
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789048612413Samenvatting
'Persoonlijke Verkoop' richt zich op de technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Want dat is waar het vandaag de dag om gaat: de klant uitdagen om samen tot oplossingen te komen die meer waarde toevoegen dan de beschikbare standaardoplossingen.
De klant is tegenwoordig zelf in staat om standaard producten en diensten te kopen via het internet. Ook is er geen tijd om zonder zakelijke argumenten relaties omwille van de relaties te onderhouden. Hierdoor worden verkopers die omschreven kunnen worden als "wandelende brochures" steeds zeldzamer. De moderne verkoper is alleen succesvol als deze zich aan de wetten van de consultatieve verkoop houdt.
In 'Persoonlijke Verkoop' wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten een uiteenzetting gegeven van het gedrag dat bij deze manier van verkopen hoort. De tekst is niet nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar zaken worden ook niet te eenvoudig voorgesteld. Op die manier is het boek toegankelijk voor nieuwkomers in het vakgebied, en tegelijkertijd zeer informatief voor mensen met de nodige ervaring.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1.1 De uitgangspunten
1.2 De fasen in het verkoopproces
1.3 De opbouw van het boek
Referenties
2. Voorbereiding
2.1 Ken je klant
2.2 Ken de markt van je klant
2.3 De doelstelling van het gesprek
2.4 De essentie van de voorbereiding
Referenties
3. De opening
3.1 De expertise van de verkoper
3.2 De overeenkomst tussen koper en verkoper
3.3 Communicatiestijl
3.4 De eerste indruk
3.5 Opening: de essentie
Referenties
4. De analyse
4.1 Toegevoegde waarde creëren
4.2 De klantanalyse
4.3 Behoefteanalyse van een DMU
4.4 De essentie van de analyse
Referenties
5. De verkooppresentatie
5.1 De inhoud van de verkooppresentatie
5.2 De vorm van de verkooppresentatie
5.3 Adaptief verkopen
5.4 De essentie van de presentatie
Referenties
6. Afsluiten
6.1 Afsluittechnieken
6.2 Mogelijke uitkomsten
6.3 Bezwaren
6.4 Onderhandeling
6.5 Het einde van het gesprek
6.6 De essentie van de afsluiting
Referenties 66
7. Follow-up
7.1 Beloftes waarmaken
7.2 Informatie vastleggen
7.3 De reflectieve verkoper
7.4 Follow-up: de essentie
Referenties
8. Conclusie
9. Kernbegrippen
10. Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan