Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Persoonlijke verkoop

Paperback Nederlands 2012
Verkooppositie 3340
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Persoonlijke Verkoop' richt zich op de technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Want dat is waar het vandaag de dag om gaat: de klant uitdagen om samen tot oplossingen te komen die meer waarde toevoegen dan de beschikbare standaardoplossingen.

De klant is tegenwoordig zelf in staat om standaard producten en diensten te kopen via het internet. Ook is er geen tijd om zonder zakelijke argumenten relaties omwille van de relaties te onderhouden. Hierdoor worden verkopers die omschreven kunnen worden als "wandelende brochures" steeds zeldzamer. De moderne verkoper is alleen succesvol als deze zich aan de wetten van de consultatieve verkoop houdt.

In 'Persoonlijke Verkoop' wordt aan de hand van wetenschappelijke inzichten een uiteenzetting gegeven van het gedrag dat bij deze manier van verkopen hoort. De tekst is niet nodeloos ingewikkeld gemaakt, maar zaken worden ook niet te eenvoudig voorgesteld. Op die manier is het boek toegankelijk voor nieuwkomers in het vakgebied, en tegelijkertijd zeer informatief voor mensen met de nodige ervaring.

Specificaties

ISBN13:9789048612413
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:84
Druk:1
Verschijningsdatum:1-3-2012

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Hans Dekker

Hans Dekker is als hoofddocent verbonden aan de Academie voor Economie & Management van Hogeschool Zeeland. Hij promoveert op dit moment aan de University of Bradford op het gebied van verkooptechnieken en verzorgt cursussen, trainingen, advies en onderzoek op het gebied van Sales.

Andere boeken door Hans Dekker

Inhoudsopgave

1. Inleiding: persoonlijke verkoop
1.1 De uitgangspunten
1.2 De fasen in het verkoopproces
1.3 De opbouw van het boek
Referenties

2. Voorbereiding
2.1 Ken je klant
2.2 Ken de markt van je klant
2.3 De doelstelling van het gesprek
2.4 De essentie van de voorbereiding
Referenties

3. De opening
3.1 De expertise van de verkoper
3.2 De overeenkomst tussen koper en verkoper
3.3 Communicatiestijl
3.4 De eerste indruk
3.5 Opening: de essentie
Referenties

4. De analyse
4.1 Toegevoegde waarde creëren
4.2 De klantanalyse
4.3 Behoefteanalyse van een DMU
4.4 De essentie van de analyse
Referenties

5. De verkooppresentatie
5.1 De inhoud van de verkooppresentatie
5.2 De vorm van de verkooppresentatie
5.3 Adaptief verkopen
5.4 De essentie van de presentatie
Referenties

6. Afsluiten
6.1 Afsluittechnieken
6.2 Mogelijke uitkomsten
6.3 Bezwaren
6.4 Onderhandeling
6.5 Het einde van het gesprek
6.6 De essentie van de afsluiting
Referenties 66

7. Follow-up
7.1 Beloftes waarmaken
7.2 Informatie vastleggen
7.3 De reflectieve verkoper
7.4 Follow-up: de essentie
Referenties

8. Conclusie

9. Kernbegrippen

10. Bibliografie

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Persoonlijke verkoop