Lees verder
B. Joseph Pine II en James H. Gilmore zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.
Meer over de auteursDe beleveniseconomie
Paperback Nederlands 2012 2e druk 9789052619279Samenvatting
Waar moet u aan denken bij namen als Apple, Disney, Amazon, Heineken of Schiphol? Associeert u ze vooral met producten en diensten of roepen ze eerder een bepaald gevoel bij u op?
Al in 1999 betoogden Joseph Pine en James Gilmore dat er een nieuw economisch tijdperk was aangebroken: dat van de beleveniseconomie. Ze kregen gelijk. Inmiddels is 'De beleveniseconomie' een onbetwiste managementklassieker en zijn het nog steeds de belevenissen die de klant op een speciale manier aan uw product en uw bedrijf verbinden. Sterker nog, met de voortdurende stortvloed aan merken die de klant over zich heen krijgt, is het regisseren van een gedenkwaardige belevenis relevanter dan ooit.
In deze volledig herziene editie laten de auteurs zien wat we in de 21ste eeuw van de beleveniseconomie kunnen verwachten. Zo doet de digitale belevenis haar intrede en blijkt dat tijd, als valuta van de belevenis, een lucratief begrip kan zijn. Naast de ontelbare actuele en inspirerende Amerikaanse én Nederlandse voorbeelden, zoals de Heineken Experience, Keukenhof en Achmea biedt het boek een aantal nieuwe modellen en verfrissende inzichten die de lezer klaarstomen voor de 21ste eeuw.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Joseph Pine
Over James Gilmore
Inhoudsopgave
Vooruitblik:Gaat u mee?
1. Welkom in de beleveniseconomie
2. Mise-en-scène
3. The show must go on
4. Als je het doet moet je het goed doen
5. Geef het publiek wat het echt wil
Pauze: Een verfrissende belevenis
6. Werk is theater
7. Goed in je rol zitten
8. Speel nu jouw rol
9. De klant is het product
10. Vind jouw eigen rol in de wereld
Toegift: Einde, podium gereed
Noten
Dankbetuigingen
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan