
Lees verder
B. Joseph Pine II en James H. Gilmore zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.
Meer over de auteursWaar moet u aan denken bij namen als Apple, Disney, Amazon, Heineken of Schiphol? Associeert u ze vooral met producten en diensten of roepen ze eerder een bepaald gevoel bij u op?
Al in 1999 betoogden Joseph Pine en James Gilmore dat er een nieuw economisch tijdperk was aangebroken: dat van de beleveniseconomie. Ze kregen gelijk. Inmiddels is 'De beleveniseconomie' een onbetwiste managementklassieker en zijn het nog steeds de belevenissen die de klant op een speciale manier aan uw product en uw bedrijf verbinden. Sterker nog, met de voortdurende stortvloed aan merken die de klant over zich heen krijgt, is het regisseren van een gedenkwaardige belevenis relevanter dan ooit.
In deze volledig herziene editie laten de auteurs zien wat we in de 21ste eeuw van de beleveniseconomie kunnen verwachten. Zo doet de digitale belevenis haar intrede en blijkt dat tijd, als valuta van de belevenis, een lucratief begrip kan zijn. Naast de ontelbare actuele en inspirerende Amerikaanse én Nederlandse voorbeelden, zoals de Heineken Experience, Keukenhof en Achmea biedt het boek een aantal nieuwe modellen en verfrissende inzichten die de lezer klaarstomen voor de 21ste eeuw.
beleveniseconomie klantbeleving economie marketing concurrentievoordeel waardecreatie commoditization theater transformatie dienstverlening massamaatwerk belevenisinnovatie toegangsprijs economische evolutie thematisering klantoffers strategie entertainmentwaarde emotionele binding productdifferentiatie innovatie digitale belevenis werkgelegenheid klantsegmentatie medewerkersbetrokkenheid authenticiteit werktheater gedenkwaardigheid cocreatie belevenisstrategie personalisatie belevingsontwerp ethiek multizintuiglijk customer experience management prijsstrategieën economische waarde klantgerichtheid lidmaatschapsmodellen belevenisindustrie globalisering
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books