Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing De beleveniseconomie
De beleveniseconomie
Joseph Pine

B. Joseph Pine II en James H. Gilmore zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Meer over de auteurs
Joseph Pine, James Gilmore

De beleveniseconomie

Paperback Nederlands 2012 2e druk 9789052619279
15 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 21 dagen
EvergreenTotaal 574 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen
34,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Waar moet u aan denken bij namen als Apple, Disney, Amazon, Heineken of Schiphol? Associeert u ze vooral met producten en diensten of roepen ze eerder een bepaald gevoel bij u op?

Al in 1999 betoogden Joseph Pine en James Gilmore dat er een nieuw economisch tijdperk was aangebroken: dat van de beleveniseconomie. Ze kregen gelijk. Inmiddels is 'De beleveniseconomie' een onbetwiste managementklassieker en zijn het nog steeds de belevenissen die de klant op een speciale manier aan uw product en uw bedrijf verbinden. Sterker nog, met de voortdurende stortvloed aan merken die de klant over zich heen krijgt, is het regisseren van een gedenkwaardige belevenis relevanter dan ooit.

In deze volledig herziene editie laten de auteurs zien wat we in de 21ste eeuw van de beleveniseconomie kunnen verwachten. Zo doet de digitale belevenis haar intrede en blijkt dat tijd, als valuta van de belevenis, een lucratief begrip kan zijn. Naast de ontelbare actuele en inspirerende Amerikaanse én Nederlandse voorbeelden, zoals de Heineken Experience, Keukenhof en Achmea biedt het boek een aantal nieuwe modellen en verfrissende inzichten die de lezer klaarstomen voor de 21ste eeuw.

Trefwoorden

beleveniseconomie   klantbeleving   economie   marketing   waardecreatie   concurrentievoordeel   commoditization   theater   dienstverlening   transformatie   massamaatwerk   belevenisinnovatie   toegangsprijs   economische evolutie   klantoffers   thematisering   entertainmentwaarde   strategie   emotionele binding   innovatie   productdifferentiatie   digitale belevenis   authenticiteit   klantsegmentatie   werkgelegenheid   medewerkersbetrokkenheid   werktheater   gedenkwaardigheid   cocreatie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789052619279
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:319
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:20-3-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
De beleveniseconomie
Hans Strikwerda | 11 mei 2000
Zo op het eerste gezicht, afgaande op de titel, gaat het hier om het zoveelste hype-boek, zeker als in de ondertitel ook nog eens wordt gesuggereerd dat elk ondernemen een toneelspel is. In de originele, Amerikaanse, editie stond er nog een tweede ondertitel: 'Goods & services are no longer enough'. Daar gaat dit boek eigenlijk echt over: wat komt er na de dienstverlening?
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
15 stemmen
7
5
1
1
1
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Joseph Pine

B. Joseph Pine II en James H. Gilmore zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Andere boeken door Joseph Pine

Bekijk alle boeken

Over James Gilmore

James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Andere boeken door James Gilmore

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Woord vooraf bij deze derde herziene uitgave: Goederen en diensten volstaan niet langer

Vooruitblik:Gaat u mee?
1. Welkom in de beleveniseconomie
2. Mise-en-scène
3. The show must go on
4. Als je het doet moet je het goed doen
5. Geef het publiek wat het echt wil

Pauze: Een verfrissende belevenis
6. Werk is theater
7. Goed in je rol zitten
8. Speel nu jouw rol
9. De klant is het product
10. Vind jouw eigen rol in de wereld

Toegift: Einde, podium gereed

Noten
Dankbetuigingen
Over de auteurs
Register

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Infinite Possibility
    Joseph Pine
    Infinite Possibility
    € 30,71
  • The Ten Principles Behind Great Customer Experiences
    Matt Watkinson
    The Ten Principles Behind Great Customer Experiences
    € 30,94
  • The Experience Economy, Updated Edition
    Joseph Pine
    The Experience Economy, Updated Edition
    € 32,66
  • Authenticity
    James Gilmore
    Authenticity
    € 36,98
  • Authenticiteit
    James Gilmore
    Authenticiteit
    € 44,95
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De beleveniseconomie

        De beleveniseconomie
        Joseph Pine , James Gilmore
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De beleveniseconomie

        Verwijder uw beoordeling