Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Stakeholdermanagement
Stakeholdermanagement
Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau.

Meer over Paul Stamsnijder
Paul Stamsnijder: ‘Een organisatie heeft geen vrienden, wel heel veel belangen’ Bert Peene 26 oktober 2016 Toekomstbestendigheid en meerwaardecreatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een organisatie die geen meer waarde levert, is uiteindelijk gedoemd ten onder te gaan. Tot zo ver niets nieuws. Nieuw lijkt echter nog steeds het besef te zijn dat je als bedrijf niet eenzijdig je meerwaarde kunt proclameren; het zijn je stakeholders die bepalen of je daadwerkelijk waardevol bent of niet. In zijn nieuwste boek, Stakeholdermanagement begint met wie beschrijft Paul Stamsnijder hoe je stakeholdermanagement tot een succes kunt maken. Lees het volledige artikel
Paul Stamsnijder

Stakeholdermanagement

Start met wie

Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789058754455
6 stemmen
Voormalig top 100Totaal 1 dag
Verkooppositie 4181Hoogste positie: 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
32,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe de dialoog organisaties slimmer, sneller en succesvoller maakt

De toegenomen transparantie heeft de wereld van overheden, non-profitorganisaties en bedrijven een stuk spannender gemaakt. Door social media is informatie breed toegankelijk geworden. Stakeholders zijn mondiger dan ooit. In de netwerksamenleving is vertrouwen niet meer vanzelfsprekend: winnen doe je niet solo, maar samen.

Om in verbinding te blijven met hun omgeving, kiezen steeds meer organisaties voor de maatschappelijke dialoog. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk spelen diverse vraagstukken als:
- Wie zijn onze in- en externe stakeholders?
- Hoe krijgen we mensen mee in de verandering?
- Waarmee vergroot de afdeling communicatie haar impact?
- Welke kansen zijn er voor bestuurders en raden van toezicht?
- Op welke manier brengt stakeholderonderzoek de belangen in kaart?

Met ruim 60 voorbeelden, een stappenplan en 7 succesfactoren kunnen bestuurders, toezichthouders, marketeers en communicatieprofessionals direct met stakeholdermanagement aan de slag. Ontdek hoe lerende organisaties in dialoog met hun omgeving sneller komen tot duurzaam succes - en hoe de verliezers zichzelf buitenspel zetten.

Omdat niemand wint in een wereld die verliest

Trefwoorden

stakeholdermanagement   dialoog   netwerken   communicatie   netwerksamenleving   reputatie   leiderschap   transparantie   belangen   stakeholderanalyse   veranderen   strategie   vertrouwen   alignment   participatie   platina regel   maatschappij   lerende organisatie   stakeholderdialoog   stakeholderinventarisatie   license to operate   purpose   samenwerken   systeemperspectief   leefperspectief  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789058754455
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-9-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management, Communicatie en media

Expertrecensies (4)

recensie
Stakeholdermanagement
Nico Jong | 15 november 2016
Het succes van een organisatie is afhankelijk van de kwaliteit van haar relaties met de stakeholders. Een sterk netwerk wordt verdiend door heel gericht duurzame relaties met de juiste mensen op te bouwen.
Lees verder
recensie
Stakeholdermanagement - Start met wie
Theo Sikkema | 7 november 2016
Is Stakeholdermanagement nou een thema waar nóg een boek over geschreven moet worden? Toch voegt Paul Stamsnijder iets toe aan de bestaande Literatuur over ‘de omgeving’ en hoe daarin te acteren; in één boek weet hij theorie, tools en praktijktips tot een congruent beeld te verweven.
Lees verder
recensie
Stamsnijder schrijft praktijkgids voor stakeholdermanagement
Bert Peene | 10 oktober 2016
‘Agile’ staat ongetwijfeld hoog genoteerd om te worden gekozen tot Managementwoord van het Jaar 2016. Het is in de managementliteratuur immers al geruime tijd alles ‘agile’ en ‘agility’ wat de klok slaat! Agile is een manier van werken die optimaal rekening houdt met voortdurend veranderende omstandigheden. Dat kan alleen als de buitenwereld optimaal met de binnenwereld van een organisatie verbonden is. En daarover gaat Stakeholdermanagement van Paul Stamsnijder.
Lees verder
recensie
Stakeholdermanagement - Beslist een aanrader
Louis Thorig | 30 september 2016
Stakeholdermanagement raakte halverwege de jaren negentig bekend als instrument om thema’s als duurzaamheid op de kaart te zetten en de maatschappelijke legitimatie van een organisatie te versterken. Maar de ontwikkelingen gaan snel.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
5
0
1
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul Stamsnijder: ‘Een organisatie heeft geen vrienden, wel heel veel belangen’
Bert Peene 26 oktober 2016 Toekomstbestendigheid en meerwaardecreatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een organisatie die geen meer waarde levert, is uiteindelijk gedoemd ten onder te gaan. Tot zo ver niets nieuws. Nieuw lijkt echter nog steeds het besef te zijn dat je als bedrijf niet eenzijdig je meerwaarde kunt proclameren; het zijn je stakeholders die bepalen of je daadwerkelijk waardevol bent of niet. In zijn nieuwste boek, Stakeholdermanagement begint met wie beschrijft Paul Stamsnijder hoe je stakeholdermanagement tot een succes kunt maken.
Artikel lezen

Over Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau. Het bureau helpt opdrachtgevers bij het creëren van positieve invloed op de beeldvorming rond hun organisatie. Stamsnijder is gespecialiseerd in reputatiemanagement, corporate (re)branding en crisiscommunicatie. De dialoog met stakeholders is in zijn beleving een cruciaal instrument voor het vormgeven van verandering en onmisbaar voor het creëren van draagvlak voor nieuwe organisatievormen, (merk)strategieën en -beleid. Hij schreef eerder het standaardwerk 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002) en ' Het merk is dood, leve het merk: rebranding – mislukking of meesterwerk' (2008). Het laatste boek werd dat jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Paul Stamsnijder

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

In dialoog met de samenleving
Tien termen om te onthouden

1. Wat is stakeholdermanagement?
2. Hoe werkt de dialoog?
3. Waarom stakeholdermanagement?
4. Wanneer doet stakeholdermanagement ertoe?
5. Hoe is stakeholdermanagement georganiseerd?
6. Het weten – de stakeholderinventarisatie
7. Het meten – de stakeholderanalyse
8. Het daten – de stakeholderdialoog
9. Omdat niemand wint in een wereld die verliest

Over de auteur
Verder lezen

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De nieuwe communicatieprofessional
    Vera de Witte
    De nieuwe communicatieprofessional
    € 37,95
  • Issuedenken
    Mayke Van Keep
    Issuedenken
    € 29,75
  • Purpose - Het verhaal van de moraal
    Paul Stamsnijder
    Purpose - Het verhaal van de moraal
    € 33,99
  • Crisiscommunicatie voor iedereen
    Frank Peters
    Crisiscommunicatie voor iedereen
    € 20,00
  • Communicatie als bindkracht
    Eric Goubin
    Communicatie als bindkracht
    € 40,00
  • Doendenken
    Vera Winthagen
    Doendenken
    € 19,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Stakeholdermanagement

        Stakeholdermanagement
        Paul Stamsnijder
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Stakeholdermanagement

        Verwijder uw beoordeling