Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Karaktervol positioneren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789058759283
10
Voormalig top 10Totaal 17 dagen
Voormalig top 100Totaal 195 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Dit kernachtige boek introduceert het Brand Positioner Model, met voor elk karakter een uitgewerkt concreet voorbeeld van een mooi merk uit de praktijk in hele diverse markten.

Verschillende merkeigenaren, waaronder SNS, Coolblue en Albert Heijn, delen hun inzichten. Marc van Eck vult die aan met scherpe analyses en plaatst ze in een theoretisch kader. Hij laat zien hoe jij een merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller bent dan de concurrent. Hoe menselijker het merk, hoe sterker.

"Als we als marketeers waarde willen toevoegen aan klanten, de organisatie en de maatschappij zullen we de essentie ofwel het karakter van het merk heel goed moeten kunnen vastpakken en concreet en consistent relevant moeten maken. Zo wordt het merk een inspirerend kompas voor de hele organisatie. Dat vraagt veel inzicht, kennis en vasthoudendheid van merkbouwers." - Patrick Kuijsters, director Marketing & Online bij SNS Bank

"Het kennen van het karakter van je merk blijkt heel veel richting te geven aan de hele organisatie over hoe en in welke toon je met de klant wil communiceren om verschil te maken." - Saskia Egas Reparaz, directeur Marketing & Format bij Albert Heijn

Specificaties

ISBN13:9789058759283
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:18-11-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Karaktervol positioneren
Fred Rutgers | 13 oktober 2016
Marc van Eck is een vakman met een indrukwekkende achtergrond. Hij heeft in de praktijk bewezen dat hij echt weet wat erbij komt kijken om een merk te ontwikkelen en uiteindelijk succesvol te maken.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
11 stemmen
8
1
2
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Karaktervol positioneren
Marc van Eck 15 september 2016 Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Hoe dat eruitziet? U leest het in Karaktervol positioneren. Een preview.

Over Marc van Eck

Marc van Eck is oprichter en managing director van New Growth Strategies en heeft de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties geholpen met hun positionering in allerlei branches. Hij is tevens voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, distinguished lecturer Nyenrode, auteur van diverse bestsellers.

Andere boeken door Marc van Eck

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Positioneren van merken
2 De specialist
-Holland Casino – verzorgende specialist
-Het Rijksmuseum – leidende specialist
3 De regisseur
-ONVZ – beschermende regisseur
-Bergman Clinics – avontuurlijke regisseur
4 De leider
-Albert Heijn – specialistische leider
-IceMobile – levenslustige leider
5 De avonturier
-Medellín Secret – regisserende avonturier
-Spikes & Sparrow – hartelijke avonturier
6 De levenslustige
-Hi – leidende levenslustige
-Ikea – verzorgende levenslustige
7 De hartelijke
-Hallmark – avontuurlijke hartelijke
-Coolblue – beschermende hartelijke
8 De verzorger
-SNS – levenslustige verzorger
-Willem & Drees – specialistische verzorger
9 De beschermer
-Dopper – hartelijke beschermer
-Eneco – regisserende beschermer

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Karaktervol positioneren