![Nieuwe mobiliteit Nieuwe mobiliteit](https://i.mgtbk.nl/boeken/9789059729674-75.jpg?_=05d1c0a3_1)
![](https://i.mgtbk.nl/boeken/9789059729674-460x480.jpg?_=05d1c0a3_1)
Arie Bleijenberg is ruim 25 jaar betrokken bij de mobiliteitsproblematiek. Door zijn werk als onderzoeker, adviseur en bij de overheid, in combinatie met zijn inzet voor maatschappelijke organisaties, heeft hij vanuit verschillende invalshoeken kunnen kijken naar de complexe samenhang tussen mobiliteit, ruimtelijke ontwikkeling en economie.
Meer over Arie BleijenbergNieuwe mobiliteit
Na het autotijdperk
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789059729674Samenvatting
Het autoverkeer is de afgelopen 50 jaar stormachtig gegroeid. Onze steden, onze economie en ons gedrag hebben zich aangepast aan de flexibiliteit en snelheid van de auto. We zijn een 'autosamenleving' geworden. Maar de auto heeft ons ook hardnekkige files gebracht en milieuvervuiling. Hoe zal onze mobiliteit zich de komende decennia ontwikkelen? Komt er misschien een einde aan het 'autotijdperk'? En hoe ziet duurzame mobiliteit eruit?
In 'Nieuwe mobiliteit' ontkracht Arie Bleijenberg vanzelfsprekendheden. Subsidies voor openbaar vervoer en elektrische auto's zijn geen effectief middel om milieuvervuiling te verminderen. Het oplossen van files is geen goed kompas voor een sterke economie. Bleijenberg ontvouwt een brede en verassende visie op de fundamentele krachten die de ontwikkeling van onze mobiliteit bepalen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Het autosysteem is volgroeid
Een nieuw kompas voor het mobiliteitsbeleid
De stad als motor van de economie
Duurzame mobiliteit
Anders denken over mobiliteit
De nieuwe mobiliteitsagenda
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan