Ans Tros is ondernemer, executive coach, opleider en auteur. Zij is creatief directeur en medeoprichter van SchoolvoorCoaching (1997) en VistaNova, school voor loopbaan & leiderschap (2010) in Utrecht.
Meer over Ans TrosDynamisch coachen
Balans tussen zingeving en resultaat - 6e herziene druk
Paperback Nederlands 2013 6e druk 9789074899154Samenvatting
Dit boek is bedoeld voor mensen die een passie hebben voor leren en ontwikkelen en zich verder willen bekwamen in mogelijkheden om mensen in beweging te krijgen. Coachen is zo'n mogelijkheid die de laatste jaren enorm in populariteit is toegenomen.
We zijn veelal gewend om met onze ratio te werken en geven irrationele aspecten veel minder ruimte. In dit boek wordt ervoor gepleit beide invalshoeken te combineren, zodat er een meerdimensionaal contact ontstaat waarin ook ruimte is voor zingeving en bezieling. Op deze wijze leert u om als coach te vertrouwen op het proces waarin de gecoachte zijn eigen antwoorden ontdekt.
De doelstelling van dit boek is om het bewustzijn van de coach te verruimen, waardoor de effectiviteit en het plezier in het coachen toeneemt. Het boek is bedoeld voor allen die het coachen als vak of bijvak beoefenen en zich verder willen verdiepen in de psychologie van het coachen. De psychologie van C.G Jung vormt daarvoor de inspiratiebron. Technieken die aan bod komen zijn het werken met associaties, dromen, Tarot en actieve imaginatie. Daarnaast wordt onder andere aandacht geschonken aan macht, conflicten, overbelasting en zingeving.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Paradigma's rond persoonlijke ontwikkeling
2. Zingeving en de kracht van het onbewuste
3. Principes voor coaching
4. De coach als instrument.
5. Wat kan een coach waarnemen in de interactie?
6. Technieken om te werken met het onbewuste
7. Bewustzijn in samenwerking leidt tot ongekende resultaten
8. Coach checklist
Literatuurlijst
Over de schrijfster
Reacties op het werk van Ans Tros
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan