Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het Anti-klaagboek

Eerste hulp bij zeuren en zaniken

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789077881958
1
Voormalig #1Totaal 34 dagen
Verkooppositie 800034 dagen als #1
Direct te downloaden

Samenvatting

Laat uw dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe u korte metten maakt met hun geklaag. Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend? Maak dan gebruik van uw aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk!

Bart Flos heeft zich als crisismanager in grote ondernemingen ontwikkeld tot een professionele klaagcoach. Hij weet als geen ander waarom mensen klagen en hoe hij hun negatieve gedachten kan ombuigen.

Naast 'Het anti-klaagboek' van Bart Flos is er nu ook 'Het anti-klaaglied', een originele carnavalshit waarin Flos oproept om minder te zeuren en te zaniken.

Specificaties

ISBN13:9789077881958
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:184
Druk:1
Verschijningsdatum:14-4-2011

Expertrecensies (1)

Michel Hoetmer | 11 juli 2011
Klagen lijkt zo'n beetje een nationale hobby in Nederland. Er gaat geen dag voorbij of u hoort iemand mopperen of klagen. Misschien hoort u zelfs uzelf wel eens zeuren. Auteur Bart Flos belooft zijn lezers in 'Het anti-klaagboek' eerste hulp bij zeuren en zaniken.Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
16 stemmen
8
4
2
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Podcast - Glenn van der Burg in gesprek met Bart Flos
Glenn van der Burg 9 november 2017 Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Bart Flos, auteur van Het Anti-klaagboek.
interview
Anti-klagen
Pierre de Winter 26 januari 2011 Crisismanager Bart Flos schreef Het Anti-klaagboek. Volgens Flos kun je met anti-klagen de klachten van minimaal 90 procent van je medemensen vlot leren ontregelen. En over ons eigen klaaggedrag moeten we nodig eens in gesprek met onszelf.
podcast
Bart Flos over anti-klagen
Pierre de Winter 2 januari 2011 ‘Ook al heb je het probleem opgelost, een aantal mensen blijft altijd hangen in de klaagzang.’ Bart Flos geeft in Het anti-klaagboek negen ‘prikkels’ om deze mensen tot anti-klagen te bewegen. Hij spreekt met M&L over het nut van minder klagen. ‘We focussen van nature op het negatieve.’
Alle interviews en artikelen (3)

Over Bart Flos

Bart Flos schreef een van de bestverkochte managementboeken van de afgelopen tijd: Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Als logisch vervolg schreef hij Het anti-sleurboek - Eerste hulp bij baanbalen en ander werkbederf en al snel volgde Het perfecte project - De mens als sleutel tot succes en De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie. Inmiddels heeft hij daar een meer globale visie aan toegevoegd met zijn boek Vooruitkijken voor gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet. Flos is een levendig en geestdriftig spreker, inspirator en docent. In zijn verhalen bundelt hij een solide theoretisch fundament met 25 jaar ervaring als project-, verander- en crisismanager. Het resultaat: een overdaad aan goed onderbouwde en zeer praktisch toepasbare eyeopeners die u al lachend aan het denken zetten. Als geen ander weet hij hoe je zelfs mondiale problemen kunt omzetten in hoopvolle oplossingen. Hij schuwt daarbij de frontale confrontatie niet want er wordt flink geprikkeld en aan de stam geschud. Om nieuwe kennis blijvend te laten beklijven moeten we namelijk iets heel moeilijks doen: we moeten onze gewoonten doorbreken.

Andere boeken door Bart Flos

Inhoudsopgave

Inleiding
1. Wat is klagen?
Over brommen en zeiken, drammen en zieken
De top tien van populairste klaagonderwerpen
Anti-klagen voor beginners
Word ook anti-klager

2. Waarom klagen we?
Te hoge verwachtingen
Verwend door de moderne tijd
Behoefte aan aandacht en erkenning
Oogkleppen tegen het positieve
Er graag bij willen horen
Denken dat klagen gewoon is
Volgzaam het leven leiden dat je niet wilt
Ontevreden, onnozel en angstig zijn
Binnenvetter zijn door piekeren en tobben

3 Ontmasker de klager
Hoe herken je een klager?
Hoeveel klaag je zelf?
Hoeveel klagen al die anderen?

4 Reken af met je eigen gezeur
Een goed gesprek met jezelf
Wat te doen als je het niet kunt laten?

5 Reken af met andermans gezanik
De kracht van het positieve
De slimme afleiding
De aandacht voor de emotie
Luisteren, spiegelen en herhalen
De kracht van de lach
Ga terug naar de bron
De kracht van het onverwachte
De doorverwijzing
Ga achterom via het waarom

6 Noodpakket voor klaagrampen
De zelfvervullende voorspelling
De nuchtere werkelijkheid
Aanvaarden en berusten
Confronteren met de consequenties van het geklaag

Epiloog

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Anti-klaagboek