Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Prikkel de Koopknop - Klanten winnen in de retail in 2020

Kansen voor het fysieke winkelspel in 2020

Paperback Nederlands 2017
Verkooppositie 1170
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Derde, geactualiseerde druk 2017

Dagelijks lees je berichten over de veranderende retailwereld die beleving moet bieden. Retailen gaat tegenwoordig over zoveel meer dan over producten. En toch maken de meeste retailers zich nog steeds alleen maar druk over hun handel. In plaats van over een alomvattende aanpak om de klant een naadloze ervaring te bieden tijdens zijn klantreis. Dit boek − dat alweer zijn derde druk beleeft − helpt retailers het heft in eigen hand te nemen in een tijd waar de ontwikkelingen in retail razendsnel gaan en kopen op internet nóg normaler is dan een paar jaar geleden.
Aan jou als de retailer de taak om consumenten te prikkelen en hun koopknop te raken. Verleiden, verkopen en verbinden, daar gaat ‘Prikkel de Koopknop’ over. Zodat je omzet kunt blijven genereren.

In deze geactualiseerde druk (2018) met nieuwe formules, zoals HKMX en JŪTTU, komt echt alles aan bod: van klant en concept tot ontwerp, winkelindeling, retailmerchandise én een uitgebreide technologie-update. Met veel inspirerende voorbeelden en nieuwe tactieken om van ‘een space een place’ te maken en de consument te prikkelen door de juiste inzet van retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur. Theorie en praktijk, handige tips en meer complexe strategieën vullen elkaar aan.

Kortom, een praktisch boek waarin actuele cases en ontwikkelingen, theorie en de visie van experts elkaar afwisselen. Om ook van jouw space een place te kunnen maken.
Aan het woord komen onder anderen Philips Lighting, Kega, MOOD:, Materia, Diebold Nixdorf, Breque Consultancy, Branddoctors, Apha One, Trendslator, Sizzer, Annindriya, GfK en Creatieve Kwesties.

‘Prikkel de Koopknop’ is volgens lezers een must read voor iedereen met een passie voor retail.
Met een voorwoord door Rupert Parker Brady.

Specificaties

ISBN13:9789081951135
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:285
Druk:3
Verschijningsdatum:29-12-2017

Expertrecensies (1)

Ingeborg van Buiten | 23 december 2013
In het boek 'Prikkel de Koopknop' neemt auteur Carin Frijters de uitdagingen waar de retailsector voor staat onder de loep. Op praktische wijze laat ze ons zelf op zoek gaan naar 'de kansen voor het fysieke winkelspel in 2020'. Een praktisch maar vooral positief boek dat ons laat zien dat er nog volop kansen zijn.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
8 stemmen
5
2
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

column
Vijf retailtrends
Carin Frijters 16 januari 2018 De consument blijkt helemaal niet alleen een rationeel handelend wezen te zijn, maar krijgt allemaal emotionele prikkels die in feite een onbewuste koopknop activeren. Het is vooral een kwestie van die koopknop weten te vinden.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Carin Frijters

Retailadviseur Carin Frijters schreef de retailbijbel 'Prikkel de Koopknop' en is een veelgevraagd spreker. Ze is oprichter van CF retail en RetailTheater, waarbij ze samen met een netwerk van retailstylisten retailers helpt om theater te maken in hun winkel. Ze verzorgt de Mastercourse de Winkel als Theater en of het nu gaat om één unieke pilot store of een grootschalige keten, ze adviseert op maat over de ontwikkeling en implementatie van een onderscheidend retailconcept.

Andere boeken door Carin Frijters

Inhoudsopgave

Vooraf
Reviews
Voorwoord - Rupert Parker Brady Inhoud Colofon Hoe lees je dit boek? Legenda Het boek RetailTheater Over de auteur Inleiding

Hoofdstuk 1 CONSUMENT
1.1 Inleiding
1.2 Machtsverschuiving
1.3 De klantenreis
Interview Branddoctors
Interview Alpha.One
1.4 Koopgedrag
1.5 Neuromarketing en de koopknop
Interview Creatieve Kwesties
1.6 De koopknop prikkelen
1.7 Samenvattend

Hoofdstuk 2 - RETAILCONCEPT
2.1 Inleiding 2.2 Retailconcept 2.3 Van breed naar smaller: de ingrediënten 2.3.1 Consument en trends 2.3.2 Aanbod 2.3.3 Visie Interview Trendslator 2.3.4 Archetypen concepten
2.3.5 Missie 2.3.6 Identiteit en imago 2.4 Samenvattend

Hoofdstuk - RETAILSTYLING
3.1 Inleiding 3.2 Retailstyling 3.2.1 Concept vertalen in locatie
Virtuele winkel
VR en AR hebben de toekomst
3.3 Retailstyling fases 3.3.1 Vlekkenplan 3.3.1.1 Klantenreis gebruiken 3.3.1.2 Basisbeslissingen 3.3.1.3 Flexibiliteit toevoegen
Case: Ace & Tate 3.3.2 Materiaalkeuze
Interview Materia 3.3.3 Winkellay-out 3.3.3.1 Lay-outvarianten 3.3.3.2 Zichtlijnen 3.3.3.3 Focuspunten 3.3.3.4 Hotspots 3.3.3.5 Groot- en kleinschalige lay-out
Onderzoek: Meten is weten eye-tracking op de winkelvloer
3.3.3.6 Financiële aspecten van de winkellay-out 3.3.4 Koopknop-activatie – toevoegen zintuiglijke stimuli 3.4 Retailstyling handboek
Case: JÜTTU
Inspiratie: secret hangouts
Prikkelvrij: aankondiging Retail Interieurtrends boek
3.5 Samenvattend

Hoofdstuk 4 - RETAILMERCHANDISE
4.1 Inleiding 4.2 Presentatie-ingangen
- klant als basis 4.3 Assortimentsoorten
Infographic: retailconcept 3.0 4.4 Producten indelen op basis van koopgedrag 4.5 Vaste presentaties 4.6 Flexibele presentaties
Rapha Cycle Club, een ontmoetingsplaats pur sang 4.6.1 Etalages 4.7 Wat maakt een presentatie goed?
4.8 De winkeldans tussen vaste en flexibele presentaties
4.9 Financiële aspecten van presentaties
Case: HKMX
Gespot: Athleisure trend 4.10 Retail merchandise en zintuigen
4.11 Retailevents 4.12 Samenvattend

TUSSENWOORD
Mastercourse de Winkel als Theater
Case de Heppiestore
Case Jumbo Foodmarkt

Hoofdstuk 5 - RETAILTECHNOLOGIE 5.1 Inleiding 5.2 Voor het winkelen 5.3 Tijdens het winkelen
Interview Diebold Nixdorf
5.3.1 Informeren via personeel 5.3.2 Informeren van klanten zelf 5.3.3 Zelfwerkzaamheid van de klant 5.3.4 Interactie verhogen
Onderzoek: met VR onbewuste beïnvloeding op koopgedrag meten
Dossier: Digitaal + Fysiek = Fygitaal
Onderzoek: wat zeggen shoppers over winkelbeleving 5.4 Beleveniscreatie door technologie 5.4.1 Showrooming
5.5 Gevolgen voor retailstyling 5.5.1 Gevolgen voor retailmerchandise 5.6 Samenvattend

Hoofdstuk 6 - INSTORE COMMUNICATIE
6.1 Inleiding
6.2 Instore communicatiedoelen
6.2.1 Conceptcommunicatie
6.2.2 Dirigerend
6.2.3 Inspirerend
6.2.4 Activerend
Interview Ron Cijs
Case Ikea Delft
6.3 Aandachtspunten voor een goede instore communicatie
6.4 Gevolgen retailstyling en retailmerchandise
6.5 Samenvattend

Hoofdstuk 7 - LICHT
7.1 Inleiding 7.2 Waarom is verlichting belangrijk? 7.3 Licht en kleur 7.4 Licht en retail
Interview Philips Lighting
Infographic: de invloed van licht op het koopgedrag
7.5 Verlichtingsplan en retailstyling 7.5.1 Basisverlichting 7.5.2 Accentverlichting 7.5.3 Sfeerverlichting
Gesignaleerd: Dynamisch led Hue steelt de show, ook na sluitingstijd 7.5.4 Daglicht 7.6 Licht en navigatie 7.7 Verlichting en retailmerchandise
7.8 Samenvattend

Hoofdstuk 8 - KLEUR
8.1 Inleiding 8.2 Kleur en emotie 8.3 De betekenis van kleur 8.4 Kleur en winkelen
Interview Breque Consultancy 8.5 Retailstyling en kleur 8.5.1 Sfeercreatie met kleur 8.5.2 Navigatie met kleur 8.6 Retailmerchandise en kleur 8.6.1 Kleur in presentaties 8.6.2 Spelen met kleur in presentaties 8.7 Samenvattend

Hoofdstuk - GELUID
9.1 Inleiding 9.2 Geluid, horen en luisteren 9.3 Retail en geluid
Interview Sizzer 9.4 Geluid en retailstyling 9.4.1 Vertaling van geluid naar ruimte – akoestiek 9.4.2 Geluid – informeren 9.4.3 Geluid – sfeercreatie
Interview Sonic Effect
9.5 Geluid en retailmerchandise 9.6 Samenvattend

Hoofdstuk 10 - GEUR
10.1 Inleiding
Benieuwd naar de geur die is ontwikkeld bij dit boek? 10.2 Wat geur doet 10.3 Effecten van geur in retail
10.4 Geur voor je winkelconcept ontwikkelen
Interview Annindriya
10.5 Geur in retail toepassen 10.6 Samenvattend

ACHTERAF
Wil je ook meer uit jouw winkelconcept halen?
Retail Inspiratie Tour
Klantreis- en expert check up
Lezing
Boeken
Mastercourse de Winkel als Theater
Workshop of praktische training
Laten doen
Dankwoord Begrippen Bronnen Beeldbronnen

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Prikkel de Koopknop - Klanten winnen in de retail in 2020