Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur.
Meer over Patrick PetersenSocial Selling met LinkedIn
Digitaal klantmanagement in een nieuwe economie
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789082298147Samenvatting
Het praktische en handige Social Selling met LinkedIn is het eerste boek dat de nieuwe, wervende features van LinkedIn helder op een rij zet. Het kleurrijke leer- en managementboek geeft inzichten in het verbeteren van de vindbaarheid, het aantrekken van besluitvormers en het verstevigen van digitale, zakelijke relaties. Het praktische leer- en managementboek Social Selling met LinkedIn is uniek inzijn soort.
De handzame uitgave biedt de beginnende LinkedIn-gebruiker, als ook de professional, nieuwe (theoretische) inzichten die direct worden omgezet in de praktijk. Het crossmediale en kleurrijke boek helpt een effectieve social selling aanpak te ontwikkelen en ook uit te voeren. Hierbij worden de actuele social selling toepassingen ingezet, gecombineerd en uitgelicht.
De bijlagen op de ondersteunende website https://www.socialsellingmetlinkedin.nl maken van het boek een crossmediale beleving met als doel: scoren met een werkende social selling mix op en met LinkedIn! Het boek mixt naadloos de vele nieuwe mogelijkheden van contentmarketing, leadgeneratie en social media engagement tot een social selling mix.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Patrick Petersen
Inhoudsopgave
Voor wie is het boek geschikt?
De doelmatige opbouw
Het gebruik van het boek
1 Van passief banenplatform naar actieve social selling
Een betrouwbaar, zakelijk netwerk als gat in de markt
Linkedin begint met direct marketing
LinkedIn en de eerste kenmerken van social selling
Linkedin als contentplatform voor thought leaders
Linkedin sinds 2016 onderdeel van Microsoft
De kracht van de Company Pages wordt ontdekt
De hashtag en meer personal social selling
Privacy: van koude acquisitie naar opgewarmde social selling
In 2019 en 2020 wordt social selling met LinkedIn spannend
De vernieuwde events als leadgeneratoren
Stories en meer interactieve content
Van passief netwerk naar actief social selling platform
Personal branding, digitaal klantmanagement en de Why?
2 Via DNA en SSI naar een profiel gericht op social selling
Verschillen social selling en sales
Digitaal klantmanagement vanuit het DNA
De methodiek van het VAK-EI
Het digitale DNA op basis van de Social Selling Index
Ontwerp een persona voor persoonlijke content
De strategische stappen van de social selling strategie
3 SSI, DMU, ZMOT en de tactische invulling van de social selling mix
Van moment of truth naar de fasen van een klantreis
Van klantreis naar het team van decision makers
De tijdlijn van de decision makers
4 Personal branding, reputatiemanagement en meer traffic
Doelstelling: Personal branding en reputatiemanagement
De middelenmix personal branding en reputatiemanagement
De middelenmix en meer traffic op en met LinkedIn
De middelenmix en het algoritme
5 Thought leadership en Sponsored Content
De middelenmix voor thought leadership
De middelenmix: stappenplan Sponsored Content
6 Klantinformatie, engagement en communitybuilding
Doelstelling: klantinformatie, communitybuilding en meer engagement
De middelenmix voor meer klantinformatie en communitybuilding
De middelenmix voor meer engagement
7 Leadgeneratie
Doelstelling: Leadgeneratie
De middelenmix voor meer leads en nurturing
Connect! Hierbij een kortingscode voor een praktijksessie!
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan