Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Maak van je bedrijf een toporganisatie!

De vijf pijlers voor het creëren van een high performance organisatie

Gebonden Nederlands 2008 9789089650030
Verkooppositie 9999999479 dagen in de top 100
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Hoe zou het zijn als al uw mensen werken aan het bereiken van de organisatiedoelstellingen? Als alle activiteiten waarde toevoegen? Als iedereen in de organisatie flexibel is en vlot reageert op problemen en ontwikkelingen? Als de strategie van uw organisatie écht afwijkt van die van de concurrentie? Dan zou uw organisatie een toporganisatie zijn.

Wat de bestseller 'Good to Great' van Jim Collins deed voor snelgroeiende bedrijven, doet 'Maak van je bedrijf een toporganisatie!' voor high performance organisaties (HPO's). Dit boek beschrijft de resultaten van een wereldwijd onderzoek bij meer dan 2000 organisaties naar succesfactoren van HPO's. U leest er alles over vanuit het perspectief van een top-CEO. Hij laat zien wat erbij komt kijken om van een organisatie een HPO te maken en hoe u de succesfactoren zelf kunt toepassen. Zodat u van uw bedrijf een toporganisatie kunt maken!

'Good to Great van Jim Collins was een aha-erlebnis. Het HPO-gedachtengoed gaat veel verder. Dat helpt organisaties echt om concrete stappen te maken.'
Jonard Spijer - algemeen directeur Dactylo

'André de Waal heeft het geheim van excellent presteren weten te doorgronden tot waar het in de kern om gaat. De door hem benoemde vijf basiskenmerken van high performance organisaties zijn universeel en samenhangend en zeer herkenbaar in de praktijk. Om een toporganisatie te worden, moeten bedrijven bewust met deze vijf pijlers aan de slag.'
Arend de Jong - SVP Marketing & Network Air France KLM Cargo

Specificaties

ISBN13:9789089650030
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:140
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Carolien de Monchy | 24 juni 2008
Dit boek beschrijft vijf pijlers die topmanagers nodig hebben om een 'high performance organisatie' (HPO) te bouwen. André de Waal baseert zijn overzicht op een uitgebreid onderzoek; hij pretendeert met dit boek een werkelijk alomvattend recept te leveren.Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
26 stemmen
14
2
5
3
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
André de Waal over HPO’s
Pierre Pieterse 16 juli 2008 Wat zijn de kenmerken van een zogenaamde ‘high performance organisation’, kortweg HPO? André de Waal beschrijft de vijf pijlers van een HPO in zijn boek Maak van je bedrijf een toporganisatie! Elke pijler ligt nogal voor de hand (goed management, gemotiveerd personeel, focus op de lange termijn, enzovoort), maar de praktijk blijkt zoals zo vaak heel wat weerbarstiger. Boekcover vroeg De Waal waarom ‘simpel’ toch zo verdraaid ‘lastig’ is. En waarom er zo weinig HPO’s in Nederland zijn.
Alle interviews en artikelen (1)

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hij is ook fellow van de Cranfield University, UK. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en de Universiteit van Amsterdam. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels meer dan 400 artikelen en 30 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012).

Andere boeken door André de Waal

Inhoudsopgave

Visie op toporganisaties
Slechte organisatie, goede organisatie

1. Een prachtige zonsondergang
2. HPO-factor 1: Hoge kwaliteit management
Aspecten van hoge managementkwaliteit
3. HPO-factor 2: Hoge kwaliteit medewerkers
Aspecten van hoge kwaliteit medewerkers
4. HPO-factor 3: Langetermijngerichtheid
Aspecten van langetermijngerichtheid
5. HPO-factor 4: Open en actiegericht
Aspecten van een openheid en actiegerichtheid
6. HPO-factor 5: Continue verbetering en vernieuwing
Aspecten van continue verbetering en vernieuwing
7. Intermezzo
De HPO-diagnose
8. Op weg naar de berghut
9. Start: schilder een toekomstbeeld
Activiteiten tijdens de start
10. Voorbereiding: verzamel de middelen
Activiteiten tijdens de voorbereiding
11. Uitvoering: just do it!
Activiteiten tijdens de uitvoering
12. Aankomst: vier een feestje... en ga door
13. Barrières
Barrières... en hoe deze te overkomen. De HPO-ingangstoets
14. Epiloog: de routekaart naar HPO
Voorbeeld van een HPO-routekaart

Appendix A: De onderzoeksaanpak
Appendix B: De bestudeerde literatuur
Over de auteur
Het Center for Organizational Performance

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Maak van je bedrijf een toporganisatie!