Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Jugaad innovatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789089651686
Direct te downloaden

Samenvatting

De tijd van top-downstrategieën en dure R&D-projecten is voorbij. Jugaad is de nieuwe manier van innoveren, het is de kunst van het herkennen van kansen in de lastigste omstandigheden en op een vindingrijke manier oplossingen bedenken met gebruikmaking van eenvoudige middelen. Het is daarmee de perfecte aanvulling op strak gestructureerde innovatieprocessen zoals Six Sigma.

Echte vernieuwing vindt alleen nog bottom-up plaats en komt uit nieuw opkomende economieën aan de andere kant van de wereld. Jugaad is Hindi voor 'ingenieuze en slim geïmproviseerde oplossing'. Het heeft alles te maken met vindingrijkheid. Dit boek laat westerse ondernemers en managers ter inspiratie kijken naar India, China en Afrika voor een revolutionaire, nieuwe aanpak van innovatie.

De auteurs laten zien hoe de zes belangrijkste principes van jugaad-innovatie leiden tot spectaculaire groei in andere werelddelen. Ze laten zien hoe deze principes ook succesvol toegepast kunnen worden in het Westen. Belangrijke bedrijven als Apple, Google, Facebook en PepsiCo gebruiken jugaad-innovatie al om sneller, goedkoper en beter te innoveren. En te winnen.

- Zes succesvolle principes om sneller, goedkoper en beter te innoveren.
- Inclusief aanwijzingen voor toepassing in uw organisatie.
- Met praktijkvoorbeelden van internationale koplopers op het gebied van innovatie.

'Vergeet Scrum, lean en agile. Jugaad is een combinatie van het beste aan projecttechnieken met Indiase managementfilosofie. Verplichte kost voor elke manager die voorop wil lopen in de best practices van topbedrijven als Tata, 3M en GE.'
- Jaspar Roos, Chief Inspiration Officer, ABN AMRO

'Jugaad is a new way of living for all society's change agents. For the creators of innovations that disrupt the status quo and transform our world for the better, focussing on impact first while being financially healthy.'
- Han Hendriks, co-founder Kirkman Company, YSE, We Beat The Mountain and Aim For The Moon

Specificaties

ISBN13:9789089651686
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:319
Druk:1
Verschijningsdatum:23-3-2013

Expertrecensies (3)

Martin van Staveren | 3 juni 2013
Af en toe kom je een boek tegen dat je eerst in één adem uitleest, en dat daarna blijft nadreunen. Jugaad Innovatie is zo'n boek. Het is geschreven door drie innovatiestrategen uit India. Zij leren westerse bedrijven al jarenlang hoe kostenefficiënter te innoveren, vanuit een andere mindset op basis van zes principes.Lees verder
Arie Buvens | 21 mei 2013
Jugaad is in het Hindi een flexibel woord voor een innovatieveof geïmproviseerde oplossing die ontstaat uit vernuft en slimheid. Het is, volgens de schrijvers, dé voornaamste manier van innoveren in opkomende markten. Het boek is een pleidooi om ook in het Westen innovatie te veranderen, dan wel opnieuw uit te vinden.Lees verder
Justin van Lopik | 5 april 2013
Westerse economieën staan steeds meer onder druk. De koopkracht van zowel overheden als particulieren krimpt alweer een paar jaar en dat zorgt voor een terugval in de vraag. De toenemende schaarste op het gebied van grondstoffen, steeds kortere productlevenscycli en een consument die zich steeds makkelijker kan informeren over prijs/kwaliteitsverhouding, zorgen er daarnaast voor dat de marges sterk onder druk staan.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Thinkers 50 awards
Bertrand Weegenaar 12 november 2013 Waar de jeugd zich op zondag 10 november vergaapte aan de show van de MTV European Music Awards in Amsterdam, daar hielden business insiders hun hart vast voor de uitreiking van de Thinkers50 Awards in Londen op 11 november 2013.
nieuws
Geen cent teveel
Justin van Lopik 27 maart 2013 Westerse economieën staan steeds meer onder druk. De koopkracht van zowel overheden als particulieren krimpt alweer een paar jaar en dat zorgt voor een terugval in de vraag. De toenemende schaarste op het gebied van grondstoffen, steeds kortere productlevenscycli en een consument die zich steeds makkelijker kan informeren over prijs/kwaliteitsverhouding, zorgen er daarnaast voor dat de marges sterk onder druk staan. Kun je nog innoveren als het speelveld er zo uitziet?
nieuws
T-Ford
Justin van Lopik 21 maart 2013 Mag het innovatie heten als je anno 2013 een soort T Ford op de markt brengt? Als je een koelkast ontwikkelt die werkt zonder elektriciteit of een couveuse (van € 200) die weliswaar wat minder goed werkt dan de ‘echte’ (a € 20.000), maar die dus wel betaalbaar is en daardoor beschikbaar kan zijn in afgelegen en armere gebieden?
nieuws
Nieuwe boeken (3): op naar de toekomst
Hans van der Klis 8 maart 2013 Wie de kranten leest, krijgt haast het gevoel dat wij in het westen in een permanente crisis terecht zijn gekomen. Bedrijven en instellingen hebben met twee gigantische uitdagingen te maken: de gevolgen van de enorme schuldenberg voor de economie en de almaar sneller voortschrijdende technologische ontwikkelingen. Daarom als laatste artikel in de reeks over de nieuwe boeken van dit voorjaar: wie bereidt ons voor op de toekomst?

Over Navi Radjou

Navi Radjou is een onafhankelijke strategy consultant gevestigd in Silicon Valley. Zijn visie op business innovatie en leiderschap wordt wereldwijd herkend. Navi is 'Fellow' aan de 'Judge business School, University of Cambridge en lid van de World Economic Forum (WEF). Hij is lid van de WEF's Global Agenda Council on Design Innovation en columnist van Harvard Business Review. Momenteel is Navi de adviseur van het Witte Huis op het gebied van crisisbestrijding. Daarvoor heeft hij vooroplopende internationals geadiviseerd, zoals Ernst & Young, GM, Hitachi, IBM Marks & Spencer, Microsoft, Procter & Gamble, SAP, Spirit and TCS, op gebied van innovatie en leidschap. www.jugaadinnovation.com

Andere boeken door Navi Radjou

Over Jaideep Prabhu

Jaideep Prabhu is directeur van het Centre for India & Global Business in Cambridge. http://www.jugaadinnovation.com

Andere boeken door Jaideep Prabhu

Over Simone Ahuja

Simone Ahuja werkt in Minneapolis en Mumbai als adviseur op het gebied van marketing, strategie en innovatie.

Andere boeken door Simone Ahuja

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Jugaad
-Een baanbrekende groeistrategie
2. Principe één
-Zoek mogelijkheden bij tegenspoed
3. Principe twee
-Doe meer met minder
4. Principe drie
-Flexibel denken en handelen
5. Principe vier
-Houd het eenvoudig
6. Principe vijf
-De markt verbreden
7. Principe zes
-Volg je hart
8. Jugaad integreren in uw organisatie
9. Jugaad-naties bouwen

Verantwoording
Over de auteurs
Noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Jugaad innovatie