Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Check je bedrijfsvoering

Praktische aanpak voor de 10 strategische thema’s van elke organisatie

Gebonden Nederlands 2022 9789024448371
Nog niet verschenen, verwacht op 29‑03‑2022
24,90

Samenvatting

Elke organisatie staat voor belangrijke vragen die direct met een goede bedrijfsvoering te maken hebben. Hoe blijf je aantrekkelijk als werkgever en boei en bind je medewerkers? Hoe geef je vorm aan hybride werken en laat je de organisatie goed draaien, in de nieuwe balans tussen thuis en op kantoor werken? Hoe blijf je wendbaar, doelmatig en van waarde in een omgeving die voortdurend verandert?

Mark Huijben heeft op deze en andere vragen de antwoorden gezocht en gevonden, in samenwerking met managers, stafmedewerkers en organisatieadviseurs. Uit zijn zoektocht bleken tien strategische thema’s de kern voor goede bedrijfsvoering, namelijk:
• maak je organisatie wendbaarder en schokbestendiger
• geef vorm aan hybride werken
• ga meer datagedreven werken
• geef vorm aan de digitale transformatie
• word duurzaam
• blijf effectief en van waarde
• houd de productiviteit op orde
• houd de basis op orde
• blijf een aantrekkelijke werkgever
• kijk naar jouw rol in jouw organisatie.

Bij elk thema geeft Huijben een praktische aanpak en handige checklist waarmee je jouw organisatie beter laat presteren en samenwerken.

Een onmisbaar boek voor iedereen die zich bezighoudt met bedrijfsvoering, van directieleden, managers en stafhoofden tot ICT, informatievoorziening en financiën. Ook organisatieadviseurs en studenten met interesse in organisatieontwikkeling en de rol van bedrijfsvoering daarin kunnen hun hart ophalen.

Specificaties

ISBN13:9789024448371
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:144
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:29-3-2022

Over Mark Huijben

Dr. Mark Huijben (1970) studeerde econometrie en bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen en promoveerde aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van deze universiteit op het proefschrift ‘Overhead Gewaardeerd.’ Hij publiceerde artikelen in nationale en internationale wetenschappelijke journals. In februari 2014 begon hij met Huijben Overhead Management, als zelfstandig adviseur en spreker in samenwerking met andere adviseurs en wetenschappers. Daarvoor werkte hij als Director van het Kenniscentrum Bedrijfsvoering van adviesbureau Berenschot. Hij werkte daar 16 jaar en leidde het onderzoeks- en adviesprogramma naar de overhead, waar sinds 2001 meer dan 1700 organisaties aan deelnamen. Dit onderzoek vormde de basis voor het boek dat hij met Arno Geurtsen schreef Heeft iemand de overhead gezien? (nominatie managementboek van het jaar en OOA-vakprijs 2009). Hij begon zijn loopbaan als stafmedewerker/organisatieadviseur voor CPS Onderwijsontwikkeling en advies.

Andere boeken door Mark Huijben

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Check je bedrijfsvoering