Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
E-Books Strategisch management Purpose - Het verhaal van de moraal
Purpose - Het verhaal van de moraal
Purpose - Het verhaal van de moraal
Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau.

Meer over Paul Stamsnijder
Paul Stamsnijder: ‘Samenwerken is het nieuwe concurreren’ Bert Peene 16 januari 2020 Perspectief bieden op de ontwikkeling van de morele competenties van organisaties en hun leiders: dat is wat Paul Stamsnijder met zijn nieuwe boek Purpose beoogt. Niet om te moraliseren, maar omdat ondernemerschap in de 21ste eeuw vooral gaat om het scheppen van waarde en dat begint met het delen van waarden. ‘De consument rekent twee keer af: een keer aan de kassa, een keer moreel. Zingeving heeft zich verplaatst van de kerk naar de economie. Het merk is kerk geworden, de koopman dominee.’ Lees het volledige artikel
E-book
Paul Stamsnijder

Purpose - Het verhaal van de moraal

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789089654823
32 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 30 dagen
Voormalig top 100Totaal 57 dagen
Paperback | NL € 32,50 E-book | NL € 23,99
Direct te downloaden
23,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Er is geen begrip in het huidige strategiedenken dat zo vaak wordt gebruikt als purpose. Logisch. Want wie voor een hoger doel gaat, krijgt niet alleen een sterkere reputatie en meer invloed, maar doet het financieel ook beter. Tegelijkertijd is er geen begrip dat zo vaak verkeerd wordt begrepen. Met alle gevolgen van dien: is het verhaal niet oprecht, dan ligt reputatieschade op de loer.

Met dit boek zet Paul Stamsnijder organisaties op scherp: het ontwikkelen van je purpose is een zaak voor hoofd, hart en handen. Hij laat zien hoe je achterhaalt wat de verwachtingen van stakeholders zijn, hoe je je hogere doel bepaalt en medewerkers daarin meeneemt, en hoe je hierover met de buitenwereld communiceert. Purpose schetst het verhaal van de moraal. Voor organisaties die het voortouw willen nemen in onze samenleving, door maatschappelijke, economische en persoonlijke meerwaarde te creëren.

Purpose – het verhaal van de moraal is de ideale gids voor leiders, bestuurders, toezichthouders, managers, marketeers en communicatieprofessionals die groter durven te denken. Een geloofwaardige bedoeling gaat voorbij de doelstellingen. Wie kleiner denkt, maakt problemen groter. Wie groter denkt, maakt problemen kleiner.

Paul Stamsnijder is oprichter van de Reputatiegroep. Dit adviesbureau helpt de top van de (semi)publieke sector, het bedrijfsleven en het maatschappelijke middenveld met het vergroten van hun positieve invloed in de samenleving.

Specificaties

ISBN13:9789089654823
Trefwoorden:strategie, strategische intelligentie, moraal, purpose, meerwaarde
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:11-11-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Expertrecensies (5)

Purpose, de moraal van het verhaal - 'Prima boek voor leidinggevenden en directies'
Ruerdje van Mierlo | 5 oktober 2020
Purpose, de moraal van het verhaal is een prima boek voor leidinggevenden en directies van grotere organisaties die een eerste begin willen maken binnen hun organisatie met denken over Purpose.
Lees verder
Purpose, het verhaal van de moraal - 'Interessante voorbeelden'
Elly Stroo Cloeck | 19 augustus 2020
Steeds meer hangt de reputatie van een bedrijf af van haar ‘purpose’, bedoeling, en hoe zij dat naleeft, zo stelt het boek Purpose – het verhaal van de moraal van Paul Stamsnijder.
Lees verder
Purpose - 'Tastbare handvatten'
Henny Portman | 14 februari 2020
Paul Stamsnijder neemt ons met zijn het boek Purpose - Het verhaal van de moraal mee in de wereld achter purpose. Wat verwachten stakeholders, hoe bepaal je je eigen hogere doel. Welke soorten purpose zijn er? Hoe neem je je medewerkers hierin mee en hoe communiceer je hierover met de buitenwereld.
Lees verder
Het verhaal achter de moraal
Bert Peene | 15 januari 2020
De organisatievisie als eenheidsworst. Zo typeerden Hans van der Loo cum suis in 2007 de manier waarop bedrijven met hun visie omgaan. Onderzoek toonde weliswaar een onmiskenbaar verlangen naar visie aan, maar in werkelijkheid bleken organisaties zakelijker dan ooit tevoren. Ze hebben hun ziel, hun echtheid verloren en zijn verworden tot gigantische ‘zombiezones’, aldus de auteurs.
Lees verder
Purpose: het verhaal van de moraal - 'Stamsnijder biedt perspectief'
Louis Thorig | 4 december 2019
We leven in een tijdsgewricht waarin een klimaatcatastrofe gaande is, milieuproblemen toenemen, duurzaamheidsbeleid hard nodig is, armoedebestrijding adequaat aangepakt dient te worden en er sprake is van aanhoudende ongelijkheid tussen rijk en arm, mannen, vrouwen, zwart en wit en ga zo maar door.
Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
32 stemmen
21
2
0
4
5
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul Stamsnijder: ‘Samenwerken is het nieuwe concurreren’
Bert Peene 16 januari 2020 Perspectief bieden op de ontwikkeling van de morele competenties van organisaties en hun leiders: dat is wat Paul Stamsnijder met zijn nieuwe boek Purpose beoogt. Niet om te moraliseren, maar omdat ondernemerschap in de 21ste eeuw vooral gaat om het scheppen van waarde en dat begint met het delen van waarden. ‘De consument rekent twee keer af: een keer aan de kassa, een keer moreel. Zingeving heeft zich verplaatst van de kerk naar de economie. Het merk is kerk geworden, de koopman dominee.’
Artikel lezen

Over Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau. Het bureau helpt opdrachtgevers bij het creëren van positieve invloed op de beeldvorming rond hun organisatie. Stamsnijder is gespecialiseerd in reputatiemanagement, corporate (re)branding en crisiscommunicatie. De dialoog met stakeholders is in zijn beleving een cruciaal instrument voor het vormgeven van verandering en onmisbaar voor het creëren van draagvlak voor nieuwe organisatievormen, (merk)strategieën en -beleid. Hij schreef eerder het standaardwerk 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002) en ' Het merk is dood, leve het merk: rebranding – mislukking of meesterwerk' (2008). Het laatste boek werd dat jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Paul Stamsnijder

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 11
Leeswijzer: hoofd, hart en handen centraal 15

Deel I VERBETER DE WEREL D 19

1 Live for a cause, not for applause 23
1.1 Een herbezinning op de bedoeling van de organisatie 23
1.2 De drie bouwstenen van positionering 27
1.3 Het verhaal van de moraal 34

2 Een wake-upcall 43
2.1 Het maatschappelijk onbehagen 43
2.2 De oorsprong van de purposehype 46
2.3 De winst van waarden 49

3 Van ivoren toren naar glazen huis 55
3.1 Profit follows purpose 55
3.2 Purpose is perceptie 58
3.3 De drie dimensies van professionalisering: hoofd, hart en handen 66

Deel II HOOFD: WAT VERWACHTEN ONZE STAKEHOLDERS? 71

4 Kruip in de huid van 73
4.1 Brands should take a stand 73
4.2 Voor de verbinding 74
4.3 Van doelstelling naar bedoeling 79

5 Bezint eer ge begint 85
5.1 Belofte maakt schuld 85
5.2 Get woke, go broke 88
5.3 Triple-A: altruïsme, aspiratie en authenticiteit 96

6 De waarde van waarden 101
6.1 De geloofwaardigheidstest: voorkom verrassingen 102
6.2 Van normen naar waarden 106
6.3 Een nieuw economisch evangelie 109

Deel III HART: WAAR GAAN WE VOOR? 113

7 Niemand wint in een wereld die verliest 117
7.1 De nieuwe bedoeling van de organisatie 117
7.2 De lastigste vraag die er is 119
7.3 Op zoek naar het moreel kompas 122

8 Idealisme is het nieuwe realisme 127
8.1 De kracht van de overtreffende trap 127
8.2 Twaalf soorten purpose en één restcategorie 130
8.3 De doelstelling stoot af, de bedoeling trekt aan 143

9 Recht uit het hart 147
9.1 De nieuwe standaard 147
9.2 Werk met betekenis 151
9.3 Walk your talk 154

Deel IV HANDEN: HOE PAKKEN WE HET AAN? 157

10 Begin klein 161
10.1 De verschillende fasen van betekenisgeving 161
10.2 Conceptiefase 164
10.3 Groeifase 167

11 Verander door jezelf te blijven 173
11.1 Volwassenheidsfase 173
11.2 Ouderdomsfase 176
11.3 Vervalfase 181

12 Onderdeel van de oplossing 185
12.1 Op zoek naar de menselijke maat 185
12.2 De opdracht voor de leiders van nu 187
12.3 De drie kenmerken van purposegedreven leiderschap 190

Deel V BEGIN BIJ JEZELF 193

13 De zin van de zaak 195
13.1 De trends voor de toekomst 195
13.2 De twee dominante mensbeelden 200
13.3 Zacht is hard 204

14 Op zoek naar het moreel kompas 209
14.1 Een persoonlijke afweging 209
14.2 De moraal van dit verhaal 213
14.3 Naar purpose 3.0: het professionaliseringsmodel uitgewerkt 216

15 Walk your talk 227
15.1 Drie succesfactoren voor purpose 3.0 228
15.2 Iedereen Chief Purpose Officer 232
15.3 Stakeholders first, purpose second 235

Over de auteur 241
Begrippenkader: 21 termen om te onthouden 243
Woord van dank 249
Geraadpleegde literatuur 252

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • Navigeren in de mist
    Petra Kuipers
    Navigeren in de mist
    € 14,99
  • Denk als een startup
    Mike Hoogveld
    Denk als een startup
    € 15,99
  • Platformrevolutie
    Martijn Arets
    Platformrevolutie
    € 26,95
  • Strategie = Executie
    Jacques Pijl
    Strategie = Executie
    € 49,95
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 33,50
  • Agile Portfoliomanagement
    Henny Portman
    Agile Portfoliomanagement
    € 35,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Purpose - Het verhaal van de moraal

        Purpose - Het verhaal van de moraal
        Paul Stamsnijder
        /