Het World Café
De toekomst vormgeven door zinvolle gesprekken
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789089840165Samenvatting
Het World Café is een flexibele, effectieve, inspirerende en gemakkelijk te gebruiken aanpak voor een gezamenlijke dialoog rondom een bepaald thema, voor het delen van wederzijdse kennis en om nieuwe kansen te ontdekken.
Het World Café is meer dan een methode of proces, het is een manier van denken en een collectieve creatie, gebaseerd op de filosofie dat mensen de wijsheid en creativiteit in zich dragen om zelfs de meest moeilijke uitdagingen aan te gaan. Door gebruik te maken van een aantal principes, waarbij iedereen betrokken is, vindt op een verbonden manier een echte en diepgaande conversatie plaats.
Dit unieke boek staat vol met verhalen over echte café-dialogen in het bedrijfsleven, onderwijs, overheidsinstellingen en maatschappelijke organisaties vanuit de hele wereld en het laat zien hoe het World Café toe te passen is in elke omgeving of cultuur.
Met zeven basisprincipes biedt het boek praktische tips voor het voeren van 'gesprekken die ertoe doen' in groepen van elke omvang, waardoor zowel persoonlijke relaties als het vermogen van mensen om samen de toekomst vorm te geven, versterkt worden.
Juanita Brown en David Isaacs
Trefwoorden
dialoogmethode world café collectieve intelligentie faciliteren communicatie zinvolle gesprekken conversatieleiderschap organisatieontwikkeling samenwerken kennisdeling groepsdynamica gastvrije ruimte verandermanagement innovatie vraagcultuur systeemdenken appreciative inquiry collectieve wijsheid participatie strategische conversaties netwerkdenken leeromgeving sociale netwerken diversiteit co-creatie visualisatie betekenisgeving luistervaardigheid reflectie contextbewustzijn
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan