Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Geen merk maar een lifestyle

Reisgids voor employer branding. recruitment marketing en arbeidsmarktcommunicatie

Gebonden Nederlands 2023 9789090376677
Voormalig top 100Totaal 36 dagen
Verkooppositie 581Hoogste positie: 29
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Dit boek gaat over employer branding, recruitment marketing en arbeidsmarktcommunicatie. De auteurs beschrijven de experience journey van Dura Vermeer, een bouw-, infra- en techniekbedrijf dat op dit gebied vooroploopt. Ook werpen zij een blik op de toekomst.

Het is het verhaal van een spannende reis door een compleet nieuw vakgebied. Een vakgebied dat op het snijvlak ligt van HR, recruitment, marketing en communicatie. Een vakgebied dat snel evolueert en professionaliseert. Het boek is informatief en bevat veel tips en tricks voor als je zelf zo'n reis wilt maken.

De auteurs zijn ervaringsdeskundigen en specialisten op het gebied van employer branding, recruitment marketing en en arbeidsmarktcommunicatie.

Specificaties

ISBN13:9789090376677
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:62
Druk:1
Verschijningsdatum:15-11-2023
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Alfred Boot

Alfred Boot (1958) studeerde economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft in uiteenlopende organisaties ervaring opgedaan met het oplossen van organisatievraagstukken en personeelsmanagement. Hij is werkzaam geweest als organisatieadviseur, projectleider en interim-manager. Van 1997 tot 2022 was hij corporate HR-directeur bij Dura Vermeer Groep NV. Alfred is bestuurslid bij bpfBouw. Hij treedt op als gastspreker over mens en organisatie. Met enige regelmaat schrijft hij over dit onderwerp in vakbladen en op social media. Daarnaast heeft hij een aantal bestuursfuncties. 

Andere boeken door Alfred Boot

Over Robine de Graaf

Na haar communicatiestudie in Rotterdam adviseerde Robine de Graaf (1989) verschillende bedrijven over de inzet en het gebruik van sociale media. Sinds 2015 werkt ze als online mediamanager bij Dura Vermeer. Daar is zij verantwoordelijk voor de online marketing-communicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing. Gelijktijdig met de start van employer branding lanceerde zij een succesvol merkambassadeursprogramma waarin medewerkers en de kracht van user generated content centraaln staan. 

Andere boeken door Robine de Graaf

Over Glenn Metselaar

Glenn Metselaar (1966) studeerde journalistiek in Tilburg en werkte aan het begin van zijn carrière bij de krant. Al snel maakte hij de overstap naar de communicatie bij onder meer semi-overheidsinstellingen en communicatie-adviesbureaus. Vanaf 1997 werkt hij bij Dura Vermeer Groep NV en sinds 2009 in de functie van hoofd Corporate Communicatie. In die rol is hij verantwoordelijk voor reputatiemanagement, crisiscommunicatie, sponsoring en events, interne communicatie en het (werkgevers)merk. 

Andere boeken door Glenn Metselaar

Inhoudsopgave

Inleiding – Geen merk, maar een lifestyle

1 Het begin van het begin: Hé, Johnny Boy
2 Strategie: van peloton naar kopgroep
3 Projectorganisatie: het formeren van een succesteam
4 Marktonderzoek: outside-in denken
5 Employer brand 1.0
6 Online Marketing
7 Praten over werk
8 Gamechangers in het landschap
9 Merkambassadeurs
10 Growth hacking
11 Referral recruitment
12 Engagement: houd je achterdeur op slot
13 Employer brand 2.0
14 Prijskaartje en resultaten
15 Online recruitment marketing: de kunst van het verleiden
16 Toekomst: op reis naar Mars

Appendix I - een campagne inrichten
Appendix II – Humor als lifestyle

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geen merk maar een lifestyle