Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De kracht van passie

Voor ondernemers met succes

Paperback Nederlands 2011 9789461560643
Niet leverbaar.

Samenvatting

In het nieuwe boek van Paul Moers, 'De kracht van passie', staat het inspireren van mensen centraal. Bedrijven die daar een speciaal zintuig voor hebben ontwikkeld zijn veel succesvoller dan bedrijven die deze bezieling niet op hun medewerkers en het publiek weten over te dragen. Dit soort bedrijven kent over het algemeen een sterke merkpositionering.

De auteur behandelt diverse voorbeeldbedrijven waarbij 'passie', het meenemen van het personeel in de bedrijfsvoering, tot zichtbare successen leidt, denk aan: Jumbo supermarkten, Telegraaf Media Groep, ASN en Artis.

In 'De kracht van passie' wordt een analyse gegeven van de manier waarop deze bedrijven hun werknemers in hun ambitieuze plannen hebben meegenomen. Ook worden er handvatten aangereikt om met de uitkomsten van die analyse aan de slag te gaan. Bedrijven met passie maken het verschil.

Specificaties

ISBN13:9789461560643
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:15-9-2011
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (2)

Eric van Arendonk RM | 28 december 2011
'De kracht van passie' is voor mij een open deur. Je ziet het om je heen; passie is aanstekelijk, overtuigend en de energie spat er meestal vanaf. Heerlijk zulke mensen, daar kun je iets mee. Mooi dat Paul Moers daarover een boek geschreven heeft. Juist hij als gepassioneerd marketingman.Lees verder
De passie van Paul Moers
Hans van der Klis | 3 november 2011
Marketingadviseur Paul Moers schreef De kracht van passie, een boek over het belang van passie voor bedrijven. De stelling van Moers is dat goed geleide bedrijven hun medewerkers kunnen opzwepen tot bevlogenheid en dus tot betere prestaties. Logisch natuurlijk, omdat het altijd leuker is om te werken in een bedrijf dat het goed doet.Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
11 stemmen
4
3
1
2
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

geboekstaafd
Geboekstaafd - De top 3 van Pim Steerneman
Nienke van Oeveren 20 mei 2016 Pim Steerneman studeerde psychologie en bedrijfskunde en is als bestuursvoorzitter verbonden aan Sevagram zorgcentra Zuid-Limburg. Hij is met name geïnteresseerd in gedrag van mensen in organisaties in transitie. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.
podcast
Paul Moers over passie in bedrijven
Pierre de Winter 10 januari 2012 Wat doen bedrijven waar gepassioneerde mensen werken ánders? Dit fascineerde Paul Moers en daarom schreef hij De kracht van passie. ‘Het lijkt een open deur, maar waarom zijn er dan zoveel bedrijven waar die passie nauwelijks te vinden is?’
interview
Hoe je mensen achter je aan laat lopen
Hans van der Klis 8 november 2011 In zijn nieuwe boek De kracht van passie ontpopt marketingadviseur Paul Moers zich tot een enthousiast motivator: zonder passie geen succes, betoogt hij. Om dat met het hele bedrijf te kunnen uitstralen, moeten leiders de gedrevenheid bij hun medewerkers leren stimuleren. En zo vanzelfsprekend is dat niet. ‘Ik heb echt onthutsende dingen gezien’, vertelt Paul Moers.
nieuws
Paul Moers pleit voor passie
Hans van der Klis 13 oktober 2011 Wanneer je de Amsterdamse dierentuin Artis in je boek opneemt als casestudy heeft dat één groot voordeel, ontdekte marketingadviseur Paul Moers: je hebt meteen de ideale plek om je nieuwe boek, De kracht van passie, te presenteren.

Over Paul Moers

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot behorende bij de 100 beste marketeers van Nederland. In 2005 werd hij tevens uitgeroepen tot behorende bij de beste 6 adviseurs van Nederland. Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij o.a. gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage. Daarna heeft hij gewerkt voor Cacao de zaan (WR Grace) als sales- en marketingmanager. In 1987 stapte Paul over naar Unilever waar hij werkzaam was als Unit Manager speciality Oils & fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever Zuidoost- Azië waarvoor hij met zijn gezin in Jakarta ging wonen. Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall & Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur. Daarna was hij 5 jaar verbonden aan de MBA in Copenhagen en is hij sinds 1999 zelfstandig consultant. In deze periode heeft hij o.a. geholpen het merk Interpolis op de kaart te krijgen, het Jumbo merk helder neer te zetten en te werken aan de positionering van bijvoorbeeld het Nieuwe Hoog Catharijne, de Bijenkorf en het Frans Hals Museum. Ook steden merken zoals Utrecht, Haarlem en Alkmaar behoren tot zijn terrein. Paul werkt gezien zijn brede ervaring in alle sectoren van de industrie. Sinds 2010 is hij directeur van Paul Moers Strategic marketing Services. Dit bureau is gespecialiseerd in merk en imagovraagstukken alsmede strategie. Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New private Brands’ geschreven over de opkomst van de huismerken. Daarna volgden; ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ en ‘Merk toch hoe sterk’. Dit laatste boek is een standaardwerk over merken geworden. In 2010 kwam het boek ‘Succes is niet voor lafaards’ uit. In dit boek worden 10 inspirerende nieuwe marketingoplossingen gegeven om weer groei te kunnen genereren. In 2013 is “Dienstbaarheid is het nieuwe goud” uitgekomen”. De aandacht in de pers was hiervoor overweldigend. In 2015 publiceerde Paul Werk aan de winkel 3.0 over de toestand in de Nederlandse winkels en tips om beter te presteren. In 2017 kwam zijn het boek uit met als titel “De wet van de Paracetamol”. In dit boek legt Paul met behulp van hele praktische modellen uit hoe je moet innoveren. In zijn nieuwste boek F*ck de prijs, leve de service houdt hij een pleidooi om te stoppen met de race to the bottom en in plaats daarvan meer te concentreren op het leveren van excellente service. Dit boek is inmiddels ook in het Engels uitgekomen als E book bij Amazon met een focus op de UK markt. Hij is gefascineerd in het verder brengen van bedrijven en komt met originele en bevlogen oplossingen. Ieder bedrijf heeft behoefte aan richting en het is belangrijk om dit op een heldere en inspirationele manier vorm en inhoud te geven. Meenemen van het personeel is voorwaarde voor succesvolle veranderingen. Het is dan ook logisch dat Paul graag in teamverband aan de slag gaat voor bedrijven. Naast zijn consultancywerk is Paul Moers tevens commissaris bij verschillende bedrijven. Paul Moers is een van de meest gevraagde personen om in de pers zijn mening over merk, strategie en retail ontwikkelingen te geven. Hij is daarnaast vaak te horen op de radio en te zien op tv. Hij is een veelvuldig spreker op congressen en weet met praktische maar ook hilarische verhalen het publiek te boeien. Zijn lezingen zorgen voor vuurwerk wordt vaak gezegd, maar stemmen vooral tot nadenken!. Tot slot is hij columnist voor verschillende platformen.

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De gedrevenheid van mensen
2. Hoe krijg je mensen in een organisatie in beweging
3. Het merk als sturende factor
4. Passie genereert succes
5. Jumbo Supermarkten verleggen de grenzen van het spel
6. Managementboek.nl zet eigen categorie neer
7. De transformatie en het leiderschap van V&D
8. De Grolsch passie en identiteit
9. Artis werkt aan verwondering
10. ASN Bank claimt een eigen domein
11. Epiloog

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van passie