Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Volgende keer beter!
Volgende keer beter!
Manja Bomhoff

Dr. Manja Bomhoff is beleidsantropoloog. Ze was als onderzoeker en als commissielid betrokken bij wets- en beleidsevaluaties op het gebied van klachten. Vanuit het Inzichtenlab deed ze onderzoek naar klachten en andere vormen van feedback in de rechtspraak, bij defensie en bij verschillende rijksinspecties. 

Meer over de auteurs
Volgende keer beter! - Leren van klachten over je organisatie Manja Bomhoff 20 januari 2022 ‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten makkelijker kunnen maken? Hoe kunnen we onze organisaties en overheden stimuleren daarmee aan de slag te gaan? Die vragen staan centraal in ons boek ‘Volgende keer beter!’  Lees het volledige artikel
Manja Bomhoff, Yvonne van der Vlugt

Volgende keer beter!

Leren van klachten over je organisatie

Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789462723115
3 stemmen
Verkooppositie 1596Hoogste positie: 182
Paperback | NL € 27,00 E-book | NL € 21,00
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
27,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Een klacht ontvangen is vervelend. Je wilt het als organisatie graag goed doen, maar dat is deze keer niet gelukt. Tenminste, niet in de ogen van de klager. De klachtbehandelaar kan aan de slag om de kwestie netjes en vlot op te lossen.

Maar dat is niet het enige wat je als (publieke) organisatie kunt doen. Je doelgroep heeft je met die klacht letterlijk verteld wat er beter kan. Hoe mooi zou het zijn als je juist van de klachten kunt leren en daardoor je organisatie duurzaam gaat verbeteren?

Die extra stap naar leren en verbeteren is niet altijd makkelijk, maar wel noodzakelijk. Alleen al vanwege de wettelijke plicht om goed met klachten om te gaan. Maar misschien nog wel belangrijker: een klager wil graag een oplossing, maar vaak minstens net zo graag dat hun probleem anderen niet overkomt. En een klacht is in sommige gevallen zelfs een kans om te innoveren. Dus er valt wat te winnen.

Er is trouwens ook wat te verliezen: voorbeelden van organisaties die een slechte naam hebben, of beschuldigd worden van machtsmisbruik en bureaucratie omdat ze niet verbeteren na negatieve signalen, zijn er helaas genoeg.

Hoe wél beter worden van klachten?
Door dit boek ga je anders naar klachten kijken. Je gaat de signalen onderscheiden en waarderen en zien dat er verschillende manieren zijn waarop je het leren ervan kunt vormgeven. En je leert hoe je iedereen kunt betrekken, van toezichthouder tot bestuurder, van manager tot klachtenfunctionaris, om samen te kunnen reflecteren en ontwikkelen.

'Volgende keer beter!' laat zien hoe je met jouw organisatie de sprong kunt maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Zodat je het volgende keer écht beter doet.

Trefwoorden

leren van klachten   klachtenmanagement   lerende organisatie   organisatie   publieke sector   klachtenafhandeling   klachtenbehandeling   verandering   kwaliteitsverbetering   burgerperspectief   feedback   dienstverlening   organisatieverandering   overheid   organisatiecultuur   terugkoppelingsmechanisme   professional   communicatie   menselijke maat   klachtbehandelaar   nieuwsgierigheid   leiderschap   klachtanalyse   burgerparticipatie   klager   onderzoek   verantwoordelijkheid   transparantie   stakeholders   relationele waarde  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462723115
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:112
Uitgever:Uitgeverij Thema
Druk:1
Verschijningsdatum:22-12-2021
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Volgende keer beter! - Leren van klachten over je organisatie
Manja Bomhoff 20 januari 2022 ‘Een klacht is gratis advies’, hoor je managers en bestuurders vaak zeggen. Toch valt het met dat leren van klachten in de praktijk vies tegen. Hoe komt dat toch? Wat zou het leren van klachten makkelijker kunnen maken? Hoe kunnen we onze organisaties en overheden stimuleren daarmee aan de slag te gaan? Die vragen staan centraal in ons boek ‘Volgende keer beter!’ 
Artikel lezen

Over Manja Bomhoff

Dr. Manja Bomhoff is beleidsantropoloog. Na haar promotie in Leiden deed ze vanuit onderzoeksbureau NIVEL onderzoek naar klachten. In het onderzoek Niets te klagen keek ze naar hoe klachten worden benaderd in verzorgings- en verpleeghuizen en kwamen grote verschillen in visie tussen bewoners, familie, medewerkers, managers en klachtenfunctionarissen naar voren. Manja specialiseerde zich in de gezondheidszorg en in het toezicht; twee sectoren waarin organisaties het vaak lastig vinden om te leren van klachten. Manja was als onderzoeker en als commissielid betrokken bij wets- en beleidsevaluaties op het gebied van klachten. Vanuit het Inzichtenlab deed ze onderzoek naar klachten en andere vormen van feedback in de rechtspraak, bij defensie en bij verschillende rijksinspecties. Ze ontwikkelt graag tools om onderzoekend in gesprek te gaan, te reflecteren op impact en te luisteren naar wat er leeft buiten organisaties. Manja houdt lezingen om professionals en bestuurders in de publieke sector te stimuleren onderzoekend te leren.

Andere boeken door Manja Bomhoff

Bekijk alle boeken

Over Yvonne van der Vlugt

Mr. dr. Yvonne van der Vlugt is bestuurskundige en jurist. Ze werkte jarenlang bij de Nationale ombudsman, de plek waar burgers naartoe kunnen gaan met hun problemen en zorgen over overheden en publieke diensten. Zij zag hoe burgers klem kunnen komen te zitten in allerlei systemen en ervoer wat wel en niet werkt binnen de publieke sector om die problemen aan te kaarten en verbetering te stimuleren. In de tijd dat Yvonne bij de Nationale ombudsman werkte, ging haar onderzoek o.a. over politieoptreden, toezicht door inspecties en over hoe mensen soms door toedoen van de overheid steeds verder in de schulden kwamen. Yvonne schreef haar proefschrift over de Nationale ombudsman en de doorwerking van zijn uitspraken bij de politie. De afgelopen jaren deed Yvonne vanuit haar eigen onderzoekspraktijk onder andere onderzoek naar de rechtspraak, de bezwaarafhandeling bij gemeenten, het klachteninstituut financiele dienstverlening en de klachtenregeling bij Defensie. Ze begeleidde gesprekssessies bij bestuursrechters over het leren van bestuursrechtspraak en ontwikkelde een leertraject voor (interne) ombudsmannen.

Andere boeken door Yvonne van der Vlugt

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 9

1 Kansen te over 19
2 Jij bent aan zet 27
3 Ontvankelijker met een andere bril 37
4 De waarde van klachten 45
5 Zoek naar een goede les 55
6 Kleur eens buiten de lijntjes 67
7 Gebruik je etalage 77
8 Nog even over die klagers… 89

Oefeningen 99
Bronnen 103
Dankwoord 109
Over de auteurs 111

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • ASVV 2021 (artikelnummer 740)
    CROW
    ASVV 2021 (artikelnummer 740)
    € 514,48
  • Focus op eer
    Janine Janssen
    Focus op eer
    € 47,50
  • Kalifaatontvluchters
    Marion van San
    Kalifaatontvluchters
    € 22,50
  • Crime Scripting
    Thom Snaphaan
    Crime Scripting
    € 82,50
  • Onbekend maar niet vergeten
    Sybilla Claus
    Onbekend maar niet vergeten
    € 24,99
  • OSINT Techniques
    Michael Bazzell
    OSINT Techniques
    € 85,73

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Volgende keer beter!

        Volgende keer beter!
        Manja Bomhoff , Yvonne van der Vlugt
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Volgende keer beter!

        Verwijder uw beoordeling