Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT Big data aan het werk
Big data aan het werk
Big data aan het werk
Thomas Davenport Thomas Davenport is hoogleraar Informatietechnologie en management aan het Babson College, en wetenschappelijk onderzoeker aan het MIT Center for Digital Business. Meer over Thomas Davenport
Martin van Staveren - Big data – large impact – big business Martin van Staveren 11 november 2016 Big data is hot in allerlei sectoren, van de verzekeringssector, de bankensector, de industrie, de bouw en infra tot en met de gezondheidszorg. Bestaande werkprocessen gaan op de schop en nieuwe ontstaan. Lees het volledige artikel
Thomas Davenport

Big data aan het werk

Wat je als manager moet weten

Paperback Nederlands 2015 9789462760370
Verkooppositie 2984
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
26,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Big data' … iedereen heeft ervan gehoord, maar hoe je er de waarde uithaalt voor je business is een heel ander verhaal. 'Big data aan het werk' geeft jou als manager de informatie die je nodig hebt om big data te laten werken voor jouw organisatie.

Dit boek laat je zien:
- Waarom big data belangrijk zijn voor jou en je organisatie.
- Wat cruciale succesfactoren zijn voor het implementeren van welk big-dataproject dan ook.
- Hoe je het soort mensen aanneemt, inhuurt of ontwikkelt die ervoor zorgen dat big data voor je werken.
- Welke technologie je nodig hebt om big data in goede banen te leiden.
- Hoe big data leiden tot een nieuwe aanpak van het managen van analytics.

'Davenport heeft een intelligent en praktisch boek afgeleverd voor iedereen die de opportunity’s van big data wil ontsluiten-en de valkuilen wil vermijden' - Rob Bearden, CEO van Hortonworks

Specificaties

ISBN13:9789462760370
Trefwoorden:organisatie, databases, Data analyse, analytics, big data
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:4-4-2015
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

Marloes Hoekman | 2 september 2015
Je hebt het vast wel eens gehad, suggesties voor nieuwe contacten op LinkedIn of Facebook via de ‘People You May Know’-functie. Of een stapje verder, wie weet heb je wel eens gehoord van sensoren in tanks van vrachtwagens die vrachtwagenchauffeurs informatie geven over waar, wanneer en hoeveel brandstof ze moeten tanken zodat het zo min mogelijk kosten met zich meebrengt.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Martin van Staveren - Big data – large impact – big business
Martin van Staveren 11 november 2016 Big data is hot in allerlei sectoren, van de verzekeringssector, de bankensector, de industrie, de bouw en infra tot en met de gezondheidszorg. Bestaande werkprocessen gaan op de schop en nieuwe ontstaan.
Artikel lezen
tussen_droom_en_daad
Big data en het principe double contingency
Haiko van der Voort 26 september 2016 In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Thomas Davenport

Thomas Davenport is hoogleraar Informatietechnologie en management aan het Babson College, en wetenschappelijk onderzoeker aan het MIT Center for Digital Business. Hij is onderzoeksdirecteur van het International Institute for Analytics en senior adviseur bij Deloitte Analytics.

Andere boeken door Thomas Davenport

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankwoord

1. Waarom big data belangrijk zijn voor jou en je organisatie
2. Hoe big data je baan, je bedrijf en je bedrijfstak zullen veranderen
3. Het ontwikkelen van een big-datastrategie
4. De menselijke kant van big data
5. Technologie voor big data
6. Wat ervoor nodig is om te slagen met big data
7. Wat je kunt leren van startups en online bedrijven
8. Wat je kunt leren van grote bedrijven: Big data en analytics 3.0

Bijlage – Test: is je organisatie klaar voor big data?
Noten
Register
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Werken met Leren Veranderen
    Hanna Boersema-Vermeer
    Werken met Leren Veranderen
    € 44,95
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 29,50
  • Management in Singularity
    Tjeu Blommaert
    Management in Singularity
    € 24,50
  • Service Excellence
    Jean-Pierre Thomassen
    Service Excellence
    € 42,95
  • Program Canvas
    Theo van der Tak
    Program Canvas
    € 33,95
  • Versimpelen - Projecten realiseren zonder gedoe
    Jan-Peter Bogers
    Versimpelen - Projecten realiseren zonder gedoe
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Big data aan het werk

        Big data aan het werk
        Thomas Davenport
        /