Lees verder
Henk de Jager is eigenaar van Bidpower. Bidpower helpt bedrijven meer opdrachten te winnen met klant- en resultaatgerichte teksten.
Meer over Henk de JagerKlanten overtuigen
Een praktijkboek voor offerteschrijvers
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789463422147Samenvatting
Opdrachtgevers en inkopers zijn tegenwoordig op zoek naar de echte expert onder de leveranciers. Ze willen een partner selecteren die de meeste toegevoegde waarde kan leveren en laten zich niet meer intimideren door ronkende marketingtaal en vage beloftes. Klant- en resultaatgerichte offertes schrijven is daarmee een van de belangrijkste kerncompetenties van een onderneming geworden.
'Klanten overtuigen' is een praktijkboek voor offerteschrijvers bij EMVI- en Best Value tenders. Het gaat je helpen om zakelijke beslissers te overtuigen om jouw bedrijf te kiezen bij het oplossen van hun business-probleem. Aan de hand van een methode, meerdere modellen en praktische tips leer je om zakelijke teksten te schrijven die beter scoren.
'Een praktijkboek voor naast je computer, onmisbaar voor iedere professionele offerteschrijver. Het Bidpower-model voor overtuigend schrijven werkt!' - Eric Lissenburg, Bidmanager SUEZ
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Henk de Jager
Inhoudsopgave
Begrijpen hoe opdrachtgevers zakelijke besluiten nemen, geeft je meer inzicht in de achtergronden van de methode uit dit boek. Uiteraard laat ik zien wat je met deze inzichten in de praktijk kunt.
Hoofdstuk 2: Haal meer uit een klantgesprek
Zonder kennis van de klant kun je geen overtuigende offertes schrijven. Dit hoofdstuk helpt adviseurs, accountmanagers en bidmanagers om het klantgesprek beter te benutten door de juiste vragen te stellen en om een klantanalyse te maken voor de collega’s uit het tenderteam.
Hoofdstuk 3: Een overtuigende offerte schrijven
Het model van overtuigen staat aan de basis van alle teksten die beïnvloeden en overtuigen als belangrijkste functie hebben. Daarnaast ontdek je hoe je de toegevoegde waarde van een dienst of product kunst beschrijven met behulp van de ‘waarde-ladder’.
Hoofdstuk 4: Vragen beantwoorden uit de RFP
Aan de hand van een voorbeeld leer je met het 7-stappenplan hoe je klantbehoeftes kunt identificeren, je verhaal kunt structureren, opzetten, uitwerken, reviewen en toetsen bij de klant. Een paragraaf vol tools en praktische tips.
Hoofdstuk 5: Overtuig beslissers met jouw offertebrief
Een overtuigende offertebrief voor beslissers schrijf je aan de hand van een model. In dit document geef je alle commerciële argumenten om voor (de oplossing van) jouw bedrijf te kiezen.
Hoofdstuk 6: Best Value: een nieuwe uitdaging
Na een introductie over de filosofie van Best Value en de vier fases in het proces, gaan we dieper in op de ‘taal van metrics’. Daarna krijg je een argumentatiestructuur aangereikt voor het maken van overtuigende teksten voor de prestatie-onderbouwing, het risicodossier en het kansendossier.
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan