Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Slimmer samen kennis creëren

Tips voor klanten en consultants

Paperback Nederlands 2020 9789463989985
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Ontwikkelingen zijn tegenwoordig zo veelomvattend en gaan zo snel, dat het bijna ondoenlijk is om alle kennis zelf in huis te hebben. We zullen dus samen kennis moeten creëren. Maar hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Wat is handig om te doen en waarom?

Dit boek is een handzame vertaalslag van onderzoek naar kenniscreatie door klanten en consultants. Het bevat praktische tips die ertoe kunnen bijdragen dat klanten en consultants nog slimmer gaan samenwerken. Met daarbij de tekst en uitleg over de achtergrond van deze tips. Misschien zeg je tijdens het lezen "Ja, logisch!".

Toch is de kans groot dat je nog niet alles doelbewust gebruikt en precies om die reden is dit boek geschreven, om je op een korte en krachtige manier te helpen bij het slimmer SAMEN KENNIS creëren.

Specificaties

ISBN13:9789463989985
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:94
Druk:1
Verschijningsdatum:19-5-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wendy Dubbeld

Wendy Dubbeld is sinds 2010 als managementconsultant werkzaam vanuit haar bedrijf DubbelDwars Advies. Voor die tijd heeft ze ongeveer 15 jaar in klantorganisaties gewerkt. Wendy is altijd gefascineerd geweest door kennis en de totstandkoming daarvan. Zij besloot onderzoek te doen naar hoe klanten en consultants samen kennis creëren en in maart 2020 heeft zij met succes haar proefschrift verdedigd.

Andere boeken door Wendy Dubbeld

Inhoudsopgave

Inleiding 7
Tips om je kansen op succes te vergroten 11

1 Waarom willen we kennis creëren en waarom samen? 15
1.1 Het belang van kennis 15
1.2 Wat is kennis 17
1.3 Kennis wordt gecreëerd in een context 22
1.4 Tips op basis van dit hoofdstuk 24

2 Hoe verhouden we ons tot elkaar? 25
2.1 Introductie 25
2.2 Hoe we naar elkaar kijken, wordt medebepaald door onze identiteiten 25
2.3 Verschillende visies op klanten en consultants 29
2.3.1 Een aantal visies op klanten 29
2.3.2 Een aantal visies op consultants 31
2.4 Rolverschuivingen door de jaren heen 33
2.5 Verschillende inkoop- en verkoopstrategieën voor diensten36
2.6 Tips op basis van dit hoofdstuk 40

3 Hoe werken we met elkaar samen? 43
3.1 Het belang van samenwerken bij het creëren van kennis 43
3.2 De rol van gesprekken in kenniscreatie 43
3.3 Een opbouw van gesprekken gericht op kenniscreatie 48
3.4 Tips op basis van dit hoofdstuk 53

4 Waar klanten en consultants in praktijk tegenaan lopen 55
4.1 Kennis laat zich niet altijd makkelijk creëren 55
4.2 Identiteit en identificatie 55
4.3 Macht en vertrouwen spelen een rol in de samenwerking 57
4.3.1 Macht en kenniscreatie 58
4.3.2 Vertrouwen en kenniscreatie 61
4.4 Om het nog ingewikkelder te maken 64
4.4.1 De rol van de organisatiecontext bij kenniscreatie 64
4.4.2 Kennis kan verschillende rollen hebben 66
4.5 Tips op basis van dit hoofdstuk 70

5 Tot slot 73

Referenties 75
Eindnoten 89

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Slimmer samen kennis creëren