Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Meesterschap in strategie
Meesterschap in strategie
Meesterschap in strategie
Wim Buekens

Wim Buekens heeft een jarenlange ervaring op het gebied van strategie. Hij werkte gedurende meer dan tien jaar binnen de vakgebieden strategie en ondernemerschap aan Vlerick Business School en geeft nu les aan HoGent en Erasmus Hogeschool. Voor hij begon met lesgeven, werkte hij als strategy consultant en manager voor meerdere internationale ondernemingen.

Meer over Wim Buekens
Meesterschap in strategie - Inspiratiegids voor ondernemers en managers Wim Buekens 28 januari 2022 Wim Buekens heeft 'Meesterschap in strategie' geschreven als inspiratieboek om zowel ondernemers als managers een beter inzicht te geven in wat strategie nu eigenlijk is en om hen te begeleiden bij het maken van betere keuzes en het creëren van de juiste context in de organisatie. Hij vertelt erover in dit artikel. Lees het volledige artikel
Wim Buekens

Meesterschap in strategie

Inspiratiegids voor ondernemers en managers

Paperback Nederlands 2021 9789464015287
Verkooppositie 5644Hoogste positie: 986
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
32,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Ondernemers en managers helpen begrijpen wat strategie nu eigenlijk is: dat is het doel van dit boek. Belangrijker nog, Wim Buekens geeft een antwoord op de vraag hoe je een strategie kunt laten werken en hoe je de mensen die ermee te maken hebben beter kunt betrekken en inspireren.

Een strategie formuleren die een duurzaam concurrentievoordeel oplevert is één ding. We weten echter allemaal dat veel goed geformuleerde strategieën bij de uitvoering toch mislukken. Maar het is niet omdat iets moeilijk is, dat het ook onmogelijk is. Dit boek vertrekt van het paradigma ‘Understand, Choose, Commit and Inspire’. Het is bedoeld om het begrip strategie dichter bij de mensen in de organisatie te brengen. Medewerkers op alle niveaus moeten een grotere rol kunnen spelen en betrokken worden, zodat de organisatie op lange termijn succesvol blijft.

De verschillende visies en modellen in dit boek worden geïllustreerd met talrijke voorbeelden, aangevuld met meer dan vijftien casussen van zowel kleine als grotere ondernemingen. De inspirerende quotes en reflecties bieden lezers niet alleen inspiratie, maar ook tools en inzichten om hun strategie met succes onder de knie te krijgen.

Specificaties

ISBN13:9789464015287
Trefwoorden:strategie, strategisch management, inspiratie, ondernemer, managers
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:21-9-2021
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Meesterschap in strategie - Inspiratiegids voor ondernemers en managers
Wim Buekens 28 januari 2022 Wim Buekens heeft 'Meesterschap in strategie' geschreven als inspiratieboek om zowel ondernemers als managers een beter inzicht te geven in wat strategie nu eigenlijk is en om hen te begeleiden bij het maken van betere keuzes en het creëren van de juiste context in de organisatie. Hij vertelt erover in dit artikel.
Artikel lezen

Over Wim Buekens

Wim Buekens heeft een jarenlange ervaring op het gebied van strategie. Hij werkte gedurende meer dan tien jaar binnen de vakgebieden strategie en ondernemerschap aan Vlerick Business School en geeft nu les aan HoGent en Erasmus Hogeschool. Voor hij begon met lesgeven, werkte hij als strategy consultant en manager voor meerdere internationale ondernemingen. Momenteel begeleidt hij ook CEO’s en ondernemers bij het bepalen van hun strategie, niet alleen als consultant, maar ook in de raad van bestuur van een aantal organisaties. Hij was ook docent aan universiteiten en business schools in verschillende Europese steden (Cambridge, Toulouse, Parijs, Madrid, Sibiu …).

Andere boeken door Wim Buekens

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 7

DEEL 1 Kennismaking met strategie
Hoofdstuk 1 Wat is strategie?
Hoofdstuk 2 Strategische beslissingen nemen

DEEL 2 Een strategie ontwikkelen
Hoofdstuk 3 Het strategieproces
Hoofdstuk 4 Het verschil tussen ondernemingsstrategie (corporate strategy) en concurrentiestrategie (competitive strategy)

DEEL 3 De businessomgeving beter begrijpen
Hoofdstuk 5 De externe omgeving begrijpen
5.1 Trends begrijpen en opportuniteiten voor toekomstige groei identificeren
5.2 De concurrentie begrijpen en aantrekkelijke sectoren ontdekken
5.3 De klant begrijpen en aantrekkelijke marktsegmenten ontdekken
Hoofdstuk 6 De interne omgeving begrijpen
Hoofdstuk 7 De SWOT-analyse en strategische vraagstukken

DEEL 4 Keuzes maken voor de toekomst
Hoofdstuk 8 De markt afbakenen en de missie (mission statement) bepalen
Hoofdstuk 9 Doelen (goals) en doelstellingen (objectives) vastleggen
Hoofdstuk 10 Een portfolio ontwikkelen met opties voor toekomstige groei
Hoofdstuk 11 Een concurrentievoordeel uitbouwen in geselecteerde markten
Hoofdstuk 12 Een duurzaam businessmodel uitbouwen

DEEL 5 De keuzes voor de toekomst realiseren
Hoofdstuk 13 Strategische keuzes omzetten in acties
Hoofdstuk 14 Een organisatiecultuur creëren die aanzet tot actie
Hoofdstuk 15 Een organisatiecultuur creëren die intrapreneurial is

Epiloog: waarom is strategie zo belangrijk voor je organisatie?
Enkele bedenkingen
Referenties

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 33,50
  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 49,50
  • Maakkracht
    Tabo Goudswaard
    Maakkracht
    € 24,99
  • Einde van strategie !?
    Ard Pieter de Man
    Einde van strategie !?
    € 24,95
  • Scaling up - De groeiformule
    Verne Harnish
    Scaling up - De groeiformule
    € 24,99
  • De macht van McKinsey
    Walt Bogdanich
    De macht van McKinsey
    € 24,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Meesterschap in strategie

        Meesterschap in strategie
        Wim Buekens
        /