Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement De perceptieparadox
De perceptieparadox
Marcel van der Loo

Marcel van der Loo is sinds 1996 als afgestudeerd universitair onderwijskundige actief als consultant op het gebied van Management & Organisatie en Human Resource Development. Hij ontdekte dat veel mensen het erg lastig vinden om antwoorden te geven op de vragen Wie ben je? en Wat heb je nodig van de organisatie om de beste versie van jezelf te laten zien?

Meer over Marcel van der Loo
De perceptieparadox - Veranderen voorbij het eigen perspectief Marcel van der Loo 29 augustus 2022 De perceptieparadox belooft te laten zien hoe je kunt veranderen voorbij het eigen perspectief. Je perceptie is uniek aan jou en aan de ander. Dat zorgt voor verbinding, innovatie en succesvolle verandering. Marcel van der Loo vertelt over zijn boek. Lees het volledige artikel
Marcel van der Loo

De perceptieparadox

Veranderen voorbij het eigen perspectief

Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789464509397
4 stemmen
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
19,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

"All problems are illusions of the mind." Wie dat gelooft, snapt meteen waar dit boek over gaat. We kijken allemaal vanuit een uniek referentiekader naar andere personen en gebeurtenissen op deze wereld, en daarin ligt zowel onze grootste waarde als onze grootste valkuil verscholen.

Onze perceptie, zoals we ons persoonlijke referentiekader noemen, is uniek aan ons. Tegelijkertijd betekent dat ook dat we, allemaal, ontelbaar veel blinde vlekken hebben. "Ik zie, ik zie… wat jij niet ziet" is niet langer slechts een spelletje. In het volwassen leven draaien hele organisaties hierop. De vraag is alleen: hoe bewust ben jij je van je eigen perceptie; van de aanwezige percepties in je team, en van de aanwezige percepties in je organisatie? Pas als je je hier bewust van bent, kun je er gericht mee werken of wanneer nodig: erin bijsturen.

Dit boek geeft je de handvatten mee om niet alleen jezelf, maar ook je omgeving tot bloei te laten komen. De perceptie paradox laat je zien hoe je kunt veranderen voorbij het eigen perspectief. Je perceptie is uniek aan jou en aan de ander. Dat zorgt voor verbinding, innovatie en succesvolle verandering.

Trefwoorden

perceptie   perceptuele intelligentie   veranderen   zelfkennis   persoonlijke ontwikkeling   innerlijke belevingswereld   persoonlijk leiderschap   leiderschap   perceptie paradox   zelfperceptie   authenticiteit   onderbewustzijn   bewustzijn   misperceptie   sociale perceptie   motivaties   psychologie   brein   verandermanagement   mensgericht veranderen   samenwerken   teams   leren   persoonlijkheid   birkman methode   organisatieverandering   gedragspatronen  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789464509397
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:111
Uitgever:Birkman
Druk:1
Verschijningsdatum:18-7-2022
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
2
2
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
De perceptieparadox - Veranderen voorbij het eigen perspectief
Marcel van der Loo 29 augustus 2022 De perceptieparadox belooft te laten zien hoe je kunt veranderen voorbij het eigen perspectief. Je perceptie is uniek aan jou en aan de ander. Dat zorgt voor verbinding, innovatie en succesvolle verandering. Marcel van der Loo vertelt over zijn boek.
Artikel lezen

Over Marcel van der Loo

Marcel van der Loo is sinds 1996 als afgestudeerd universitair onderwijskundige actief als consultant op het gebied van Management & Organisatie en Human Resource Development. Hij ontdekte dat veel mensen het erg lastig vinden om antwoorden te geven op de vragen Wie ben je? en Wat heb je nodig van de organisatie om de beste versie van jezelf te laten zien? Veel organisaties worstelen en zijn tegelijkertijd bezig met transitie, vernieuwing en continuïteit. Ze proberen medewerkers te binden en te boeien en richten daarvoor algemene structuren in, trainen leiderschap en management in leidinggeven en coachen en verzinnen de meest uiteenlopende mechanismen in om hun collega medewerkers zich maar goed te laten voelen in de organisatie. Maar hoe betrek je het INDIVIDU en de eigen percepties hierin? Dat wordt heel precies uitgelegd in dit boek. Marcel werkt op het snijvlak van het individu en de relatie met de organisatie. Individuen leren wie ze zijn en wat ze nodig hebben en dat leren communiceren. En ja; Leiders zijn ook individuen! Hij hoopt dat organisaties gaan beseffen dat goede theorieën voor ieder individu anders werkt. In dit boek maakt hij de verbinding vanuit individueel perspectief. Dan pas komt een algemene theorie individueel tot leven. Koppel ieders individuele perceptie aan organisationele theorieën en leiderschap. Hoe dit te doen lees je in dit boek. Hij werkt zowel internationaal als nationaal met profit en non profit organisaties. Zijn huidige rol is die van Directeur van Birkman Nederland/België met een 300tal aangesloten consultants, trainers, psychologen en coaches. Daarnaast is hij een veel gevraagd spreker op congressen en seminars. Dat heeft hem er toe aangezet om zijn eigen perspectief op percepties omtrent mensen, ontwikkelen en veranderen op papier te zetten.

Andere boeken door Marcel van der Loo

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

Hoofdstuk 1: Leren
Leren is veranderen
Het spel tussen bewustzijn en het onderbewustzijn
Percepties als filtersysteem
De Perceptie Paradox

Hoofdstuk 2: De weg naar binnen ís de weg naar buiten
De keuzes die je maakt
Motivaties
Zelfperceptie
Sociale perceptie
Patronen doorbreken

Hoofdstuk 3: Perceptuele intelligentie
Misperceptie
Perceptuele intelligentie
Mensgericht veranderen

Hoofdstuk 4: Over veranderen & verandering
Ongewenste verandering
Gewenste verandering
Begin een verandering altijd bij jezelf
De definitie van leiderschap

Hoofdstuk 5: De Birkman Methode
De Birkman questionnaire
Het Birkman Signature Rapport
Het Birkman Mindset Rapport
Birkman Nederland

Epiloog
Dankwoord
Meer om te ontdekken

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Spreken met impact
    Stefanie Van Moen
    Spreken met impact
    € 29,99
  • Expeditie Kennisfestival
    Rudie Jansman
    Expeditie Kennisfestival
    € 19,50
  • De spreeuwenzwerm
    Patricia Braat
    De spreeuwenzwerm
    € 24,99
  • De logica van de lappendeken
    Hans Vermaak
    De logica van de lappendeken
    € 32,50
  • De kunst van veranderen
    Marco de Witte
    De kunst van veranderen
    € 43,90
  • Don't push me!
    Genieke Hertoghs
    Don't push me!
    € 24,90

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De perceptieparadox

        De perceptieparadox
        Marcel van der Loo
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De perceptieparadox

        Verwijder uw beoordeling