Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Gamification

De kracht van beleving

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789492221414
Voormalig top 100Totaal 58 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Games hebben een enorme aantrekkingskracht op jongeren. Maar, wist u dat organisaties die game-elementen in hun businessstrategie gebruiken, ook succesvoller zijn? De reden is eenvoudig: “De mens speelt!”. Gamification heeft de toekomst en speelt een belangrijke rol
in de digitale transitie die de wereld op dit moment ondergaat. Met gamification kunnen we dingen leuker maken en daarmee werknemers en de klanten die gebruikmaken van de applicaties enthousiasmeren. Het gedrag van mensen wordt hiermee beïnvloed, ze raken meer
betrokken bij een product, worden loyaler, nemen meer informatie tot zich en bovendien zorgt gamification voor meer plezier. Zodra iemand presteert, wordt dit via een beloning duidelijk gemaakt.

Maak werk leuker en medewerkers zullen efficiënter en creatiever worden. Verander een saaie, functionele zakelijke website in een plezierige online ervaring, waardoor deze meer opvalt en bezoekers aan zich bindt. Creëer een marketingcampagne met een leuke gegamificeerde
twist, zodat deze viral gaat en veel meer impact heeft. Gamificeer een medische behandeling en zorg ervoor dat lastige doelen op de juiste manier beloond worden, zodat de gehele ervaring dragelijk wordt. Het zijn slechts enkele voorbeelden om door middel van gamification de
gestelde doelen beter te bereiken.

In Gamification laat Horst Streck zien hoe de moderne samenleving verandert en hoe je met gamification op die veranderingen kunt inspelen. Welke effecten kan gamification hebben op overheid, organisaties, onderwijs en ICT? Hij laat zien waar goede gamification aan moet voldoen, geeft inspirerende voorbeelden en behandelt de educatieve mogelijkheden van gamification.

Specificaties

ISBN13:9789492221414
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:124
Druk:1
Verschijningsdatum:6-5-2016
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Gamification
Carla Verwijs | 20 oktober 2016
Gamification is zo’n begrip dat ik veel hoor, maar waar ik eigenlijk niet goed van weet van wat het inhoudt. Verder dan een paar bekende spellen en een manier van mensen te motiveren door beloning, kom ik niet.
Lees verder
recensie
Gamification
Robert Buisman | 28 september 2016
Met Gamification, de kracht van beleving gaat Horst Streck in op het combineren van elementen, principes en mechanismen uit de game-wereld de echte wereld. Specifiek gericht op het behalen van resultaten voor organisaties in zowel de commerciële als de not-for-profit-sector.
Lees verder
recensie
Gamification - De kracht van beleving
Freija van Duijne | 8 september 2016
Gamification, serious games. Inmiddels weten veel mensen wat het is. Maar wat we er precies mee kunnen, dat is nog niet voor iedereen even duidelijk. Het boek Gamification van Horst Streck was voor mij een eye opener voor hoe gamification werkt en wat de mogelijkheden zijn om iets wat werk heet leuker en aantrekker te maken.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
19 stemmen
10
1
1
2
5

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Gamification
Horst Streck 6 mei 2016 Je bent je bril kwijt, zoekt het hele huis af en dan blijkt dat je bril op je hoofd zit. Iedereen heeft wel iets vergelijkbaars meegemaakt. Het moment waarbij we om onduidelijke redenen vergeten op de meest logische plek te kijken wanneer we iets zoeken. Zo voelt het ook ongeveer voor mij als het gaat om ‘gamification’.

Over Horst Streck

De in 1962 in Amsterdam geboren Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Een gamifier is volgens Horst zelf ‘iemand die game mechanismen begrijpt en in werkelijkheid kan toepassen om doelen te bereiken’. Zijn vorige bedrijf Youdagames heeft onder zijn leiding vijf grote (inter)nationale prijzen in de wacht gesleept. Horst neemt u via zijn boek, lezingen en presentaties met plezier mee naar zijn wereld, waarin spel een voorname rol speelt.

Andere boeken door Horst Streck

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Spel als tweede natuur
1.1 Definities mogen nooit beperken

2. Een nieuwe tijdgeest ontvouwt zich
2.1 Een moderne samenleving gamificeert!
2.2 Wat voegt gamification toe aan organisaties?
2.3 De natuurlijke evolutie van ICT

3. Van eerste indruk naar rijke ervaring
3.1 Board please!
3.2 De kracht van feedbackmechanismen
3.3 Spelplezier
3.4 De randvoorwaarden voor succes

4. Gamification voor educatie
4.1 Minecraft! Educatie of spel?
4.2 Sandbox gamification
4.3 Een virtuele realiteit

5. De ontwikkelmethodiek
5.1 Gamifier: een nieuw beroep is geboren

6. De gamefactor 95
6.1 Rabobank
6.2 Knab
6.3 Google

7. Voorbeelden van gamification
7.1 Marketingvoorbeelden
7.2 Personal branding
7.3 Psychologie en educatie
7.4 Teambuilding
7.5 Milieu

Slotwoord

Appendix

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gamification