Lees verder
Sonja Schaap (1968) stelt dat communicatie dé succesfactor is voor ieder bedrijf. In de afgelopen jaren heeft Sonja met haar passie voor communicatie samen met haar team vele ondernemers geholpen bij het maken van hun unieke blauwdruk (positioneren), het goed invullen van hun communicatie (professionaliseren) en het succesvol in de etalage zetten van hun bedrijf (profileren).
Meer over Sonja SchaapProfileren vanuit karakter
Communicatie als dé succesfactor voor jouw bedrijf
Gebonden Nederlands 2018 1e druk 9789492723130Samenvatting
Wil jij meer leuke klanten? Veel ondernemers realiseren zich niet hoe belangrijk een heldere positionering en profilering zijn voor hun bedrijf, en welke cruciale rol communicatie daarbij speelt.
Karakter > Wat maakt jouw bedrijf uniek?
Marketing > Voor wie wil jij het verschil maken?
Symboliek > Heeft jouw bedrijf een eigen gezicht?
Communicatie > Vertel jij een duidelijk verhaal?
Gedrag > Heb jij een sterk team om je heen?
In dit praktische boek deelt Sonja haar ervaringen als communicatiepartner en ondernemer. Je leert hoe jij optimaal zichtbaar wordt en je kunt profileren met jouw bedrijf. Resultaat: meer klanten, dus meer omzet, dus succes.
Drie belangrijke stappen
Positioneren, professionaliseren en profileren In de afgelopen jaren heeft Sonja met haar passie voor communicatie vele ondernemers geholpen bij het maken van hun unieke blauwdruk (positioneren), het goed invullen van hun communicatie (professionaliseren) en het profileren van hun bedrijf. Voor haar zijn deze drie stappen altijd met elkaar verbonden en versterken ze elkaar. Dit heeft geresulteerd in haar unieke aanpak, waarmee al ruim honderd bedrijven op de kaart zijn gezet. Wil jij ook meer (leuke) klanten? Ga dan meteen aan de slag met communicatie als belangrijkste succesfactor voor jouw bedrijf.
'Het boek 'Profileren vanuit Karakter' is een aanrader. Wil je meer zichtbaarheid en meer (ideale) klanten? Dan heb je nu het perfecte boek in handen.' - Anne Raaymakers, Social Marketing Mentor
'In duidelijke stappen leidt dit boek je als ondernemer door de vele communicatiemogelijkheden, waarbij je zelf de regie behoudt.' - Michaël van Straalen, Voorzitter MKB-Nederland
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Sonja Schaap
Inhoudsopgave
Inleiding 9
DEEL I COMMUNICATIE ALS DÉ SUCCESFACTOR 14
Passie voor communicatie 16
Waarom is communicatie belangrijk? 18
De communicatiepuzzel 20
DEEL II POSTIONEREN: BEPAAL WIE JE BENT 24
Karakter 27
Marketing 35
Symboliek 43
Communicatie 51
Gedrag 59
DEEL III PROFESSIONALISEREN: LAAT ZIEN WIE JE BENT 70
Huisstijl 73
Beeldmateriaal 79
Website 85
Social media 93
Sterk team 99
DEEL IV PROFILEREN: VERTEL WIE JE BENT 107
Netwerken 109
Klantenbinding 113
E-mailmarketing 119
Socialmediamarketing 125
Presentaties geven 133
Imagostyling 139
Bloggen 145
Zoekmachinemarketing 149
Videomarketing 155
Eventmarketing 161
DEEL V PROFILEREN VANUIT KARAKTER 167
Optimale zichtbaarheid 168
Terugblik en dankwoord 172
Communicatiepartner nodig? 175
Signature System Reflectit 178
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan