
Lees verder
Rolf Grouve (1983) is ondernemer en directeur bij verschillende ondernemingen. Hij heeft zowel een IT- als een bedrijfskundige achtergrond. Hij schrijft regelmatig columns voor verschillende media over deze onderwerpen die hij verzamelt op het platform a-business.nl. Rolf heeft meerdere boeken geschreven over toekomstbestendig ondernemerschap, innovatie en subsidies.
Meer over Rolf GrouveDe wereld verandert snel en dat biedt natuurlijk bedreigingen, maar bovenal heel veel kansen. Maar dan moet je wel weten wat je er als ondernemer, ZZP'er, manager of adviseur aan hebt. Hoe kan je de veranderingen in de behoefte van je medewerkers, duurzaamheid en grote hoeveelheden data nu daadwerkelijk in je voordeel laten werken in je dagelijkse bedrijf? Hoe voorkom je hierbij onverwachte verrassingen die mogelijk leiden tot een faillissement of met spoed doorgevoerde ontslag ronden? Waarom kiezen de steeds schaarser wordende specialisten voor jou en niet voor je concurrent?
Het lijkt dat deze veranderingen alleen voor de Google's, Uber's, Tesla's en andere grote technologiebedrijven kansen biedt. Niets is minder waar, je kunt zonder grote en radicale aanpassingen ineens je bedrijf toekomstbestendig maken. Sterker, begin nu want wees eens eerlijk.....bestaat je bedrijf anders nog over 5 jaar?
In 'Ondernemerskracht' neemt de auteur je mee op een praktische manier, zodat je snel een antwoord vindt op de vragen voor jouw specifieke bedrijf. Gewoon door er zelf over na te denken en het zelf te doen.
toekomstgericht ondernemen toekomst ondernemerschap bedrijfscontinuïteit innovatie strategie verandering technologie technologische ontwikkeling trendanalyse organisatieverandering organisatieontwikkeling bedrijfsanalyse digitale transformatie klantbehoeften klantgerichtheid duurzaamheid bedrijfstransformatie big data visievorming datagedreven besluitvorming personeelsmanagement generatieverschillen marktveranderingen businessmodel bedrijfsaanpassing personeelsbeleid digitalisering concurrentievoordeel pragmatisme veerkracht stakeholdermanagement ondernemersvaardigheden bedrijfsmodel bedrijfscultuur scenarioplanning reflectie leiderschap implementatie projectmanagement strategisch management financieringsmodellen kpi's informatiemanagement draagvlak disruptie businesscase verandermanagement wet- en regelgeving schaarste business intelligence communicatie maatschappelijke impact arbeidsmarkt ai praktische aanpak risicomanagement internet of things pestel-analyse besluitvorming klantervaring financiering samenwerken demografische veranderingen organisatiestructuur robotisering visie maatschappelijke acceptatie grondstoffenschaarste doelstellingen zelfreflectie mkb smart crowdfunding subsidies scrum situationeel leiderschap agile
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books