Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Resultaten!

Een managementroman met werkboek

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2008 9789020989724
Voormalig top 100Totaal 76 dagen
Verkooppositie 2520Hoogste positie: 41
Direct te downloaden

Samenvatting

'Resultaten!' bestaat uit drie delen.

Het eerste deel van dit boek is geschreven in romanvorm en vertelt het verhaal van Paul, algemeen directeur van een bedrijf, die geconfronteerd wordt met een dalende omzet en marge. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Dirk die hem vertelt over een methode die hij ontwikkeld heeft waarmee en de financiële resultaten verbeteren en de motivatie van medewerkers toeneemt.
Het resultaat is een boeiend verhaal over de wijze waarop in een bedrijf de samenwerking tussen medewerkers en chef fundamenteel kan veranderen en hoe meer betrokkenheid, motivatie, creativiteit en productiviteit als hefboom kunnen dienen voor duurzame resultaten.

Het tweede deel van dit boek wordt gevormd door een werkboek met tips, oefeningen, voorbeelden en checklists. Dit werkboek kan u helpen om de methode te vertalen naar uw eigen team.

Het derde deel behandelt een zeer belangrijke factor in het behalen van de gewenste resultaten: uzelf als leider.

Meer informatie over de methode, toepassingen voor uw organisatie en het meetinstrument dat de samenwerking tussen chef en medewerkers in kaart brengt, vindt u ook op de website van dit boek. Deze vierde editie van het boek bevat tevens een werkboek en een online test met persoonlijk advies, om zo tot een betere samenwerking en betere resultaten te komen in uw bedrijf. Deze test geeft u concrete feedback over de zes genoemde thema's. Daardoor verkrijgt u een goed beeld van uw leiderschapsstijl.

Specificaties

ISBN13:9789020989724
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:197
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2012
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

Resultaten!
Jaap Hollaar | 6 augustus 2007
Het boek 'Resultaten' van Marcel van Avert is een bijzonder boek. Waar menig managementboek zich houdt aan de meer klassieke opbouw, vinden we hier iets geheel anders. Zoals de voorzijde al aangeeft, gaat het hier om een managementroman gevolgd door een werkboek. De auteur heeft bewust gekozen voor deze romanvorm geschreven, en wel om de herkenbaarheid van het onderwerp te vergroten. Van Avert gebruikt hiervoor zijn eigen praktijkervaringen die hij inde afgelopen vijftien heeft opgedaan bij de meest uiteenlopende opdrachten.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
1
0
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marcel van der Avert

Marcel Van der Avert heeft meer dan 20 jaar ervaring in het begeleiden van veranderings- en communicatieprocessen binnen organisaties. Hierbij werkt hij met een methode, waarbij én de gewenste resultaten én de organisatiecultuur meetbaar verbeteren. Als managing director van Zenit nv is hij de bezieler van een team van consultants, dat organisaties inspireert en begeleidt om resultaatgerichte en duurzame veranderingsprocessen te realiseren. Hij doceert aan de EHSAL Management School en is UAMS Executive Professor (Universiteit Antwerpen Management School).

Andere boeken door Marcel van der Avert

Inhoudsopgave

Dankwoord

Inleiding

Een managementroman

1. Er wordt nog weinig gelachen
2. Het en/en-denken
3. Managers alleen kunnen het niet veranderen
4. Een baas moet wat meer baas zijn
5. Ideeën verkopen?
6. Een toverformule?
7. Gregoriaanse muziek
8. Acupunctuurpunten
9. Over kladpapier en auto's
10. Organisaties in beweging
11. Ieder op zijn eiland
12. Win-winrelatie
13. Vijf maanden later

Het werkboek

Handleiding voor het werkboek

1. Het formuleren van de gewenste resultaten van het team
2. Het kiezen van twee resultaatgebieden die leiden tot verbetering van de resultaten
3. Zes feedbacksessies: hoe nieuwe teamafspraken maken die leiden tot betere resultaten
4. Een succesvolle feedbacksessie: een leerproces
5. Globaal actieplan voor de feedbacksessie(s)

Aanbevolen literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Resultaten!