Lees verder
Malcolm Gladwell is vaste medewerker bij The New Yorker. In 2002 verscheen van hem 'Het beslissende moment'.
Meer over Malcolm GladwellHet beslissende moment
Hoe je nét het verschil kunt maken
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789047006916Samenvatting
Er is meestal maar een klein zetje nodig om de bal aan het rollen te krijgen. Wie het beslissende moment herkent, heeft een recept voor succes in handen.
Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen? Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen vaak zo plotseling beginnen. Ideeën, gedrag, meningen en producten verspreiden zich als ziektes. Zoals één zieke een griepepidemie kan starten, zo kan één graffitimaker de criminaliteit doen toenemen of één tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen.
'Het beslissende moment' leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: één creatieve persoon kan de wereld veranderen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Malcolm Gladwell
Inhoudsopgave
1. Epidemieën: 3 regels
2. De Wet van de Enkelingen: verbinders, verkenners en verkopers
3. De Beklijvende Factor: Sesamstraat, Blue's clues en het educatieve virus
4. De Kracht van de Context (deel 1): Bernie Goetz en de opkomst en de neergang van de misdaad in New York City
5. De Kracht van de Context (deel 2): het magische getal 150
6. Een casestudy: geruchten, schoenen en de kracht van vertalers
7. Een casestudy: zelfmoord, roken en de zoektocht naar de niet-verslavende sigaret
8. Conclusie: baken precies af wat je wilt doen, neem de proef op de som en vertrouw op de resultaten
Noten
Dankbetuigingen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan