Lees verder
taalstrateeg en framingspecialist
Meer over de auteursWord meesterframer
De complete handleiding framing voor iedereen die iedereen wil overtuigen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789461263674Samenvatting
Heb je soms het gevoel dat je boodschap niet overkomt? Leer dan om je verhaal te framen. Door de juiste woorden te gebruiken, overtuig je iedereen, voordat ze het doorhebben.
In iedereen schuilt een meesterframer: ook jij kunt leren hoe je taal zo slim kunt inzetten dat je iedereen om je heen kunt beinvloeden. Dit praktische boek helpt je stap voor stap om een behendige framer te worden. Wat willen mensen graag horen? Hoe laat een brein zich onbewust verleiden? Welke woorden moet je gebruiken en welke moet je vermijden?
Ga je actie voeren tegen een gewasbeschermingsmiddel of een landbouwgif? Kondig je de reorganisatie aan als een bezuiningsmaatregel of is het een investering in je mensen? Vertel je je partner dat je een week gaat feesten met je vrienden, of is het tijd om je sociale contacten aan te halen?
Als je mensen wilt overtuigen, dan kun je het maar beter goed doen. Of je nou politicus, manager of professional bent, gebruik framing zodat jouw verhaal de enige waarheid is die telt.
Sarah Gagestein en Jolijn Mes van Taalstrategie helpen bestuurders, politici en andere professionals om hun inhoudelijke verhaal met een krachtig frame te communiceren. Sarah schreef eerder Denk niet aan een roze olifant en Harder praten helpt niet.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Sarah Gagestein
Over Jolijn Mes
Inhoudsopgave
DEEL I - ZIEN
1. Snappen hoe het brein werkt (ook dat van jou)
2. Wat is een frame?
3. Frames zijn echt overal
4. Frames en feiten gaan hand in hand
5. Oefenen met frames zien
6. Frames grondig onderzoeken en testen
DEEL II - DOEN
7. Stap 1. Het kloppend hart: je grote 'waarom'
8. Stap 2. Storytime: je verhaal ontwerpen
9. Stap 3. De juiste woorden en beelden
DEEL III - EN DAN?
10. Blijven bouwen aan je frames in de praktijk
11. De wind van voren krijgen
Tot slot
BIJLAGEN
Analyses bij oefeningen hoofdstuk 5
Checklist: ontwerpen van een frame
Dankwoord
Bronnenlijst
Van dezelfde auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan