
Lees verder
Drs. Leon M. Hielkema (1970) heeft vele veranderprojecten geleid in zowel de publieke als private sector.
Meer over de auteursIedere project- en changemanager wil met zijn advies een organisatie- of gedragsverandering succesvol realiseren. Maar hoe creëert u draagvlak voor deze verandering? Hoe voorkomt u weerstand tegen uw advies of oplossing?
'De Project(ver)leider' reikt vijf krachtige verleidingstechnieken (afgekort SPOMP) aan waarmee iedere project- en changemanager kan leren om stakeholders te ‘verleiden’ tot verandering. Het doel hiervan is om nog succesvollere projecten op te leveren en als professional te excelleren.
Leer hoe u:
S met stakeholdersmanagement het politieke krachtenveld voor u laat werken
P uw project plant op basis van communicatiemomenten
O de stuurgroep voor u laat werken door invloed te organiseren
M marketing gebruikt om uw advies of oplossing te verkopen
P het potentieel succes van uw project aantoont
Door een project te ‘SPOMPen’ worden stakeholders meer ontvankelijk voor uw ideeën, wordt de doorlooptijd van uw project verkort en vindt de uitvoering plaats door een meer bevlogen projectteam. Het succesvol realiseren van een organisatie- of gedragsverandering ligt binnen ieders bereik dankzij 'De Project(ver)leider'.
projectmanagement verandermanagement organisatieverandering stakeholdersmanagement draagvlak creëren verleidingstechnieken SPOMP-model communicatie projectsucces pull-strategie implementatie weerstand tegen verandering procesplan politiek krachtenveld marketing gedragsverandering succesfactoren pullstrategie stuurgroep potentieel succes aantonen organiseren van invloed invloed organiseren teammarketing beïnvloeding potentieel succes projectvermarkting i-marketing communicatiemomenten carrière maken bewustwording doelgroepenbenadering perceptiemanagement potentieelsuccesindicatoren carrièrevormers projectteammanagement weerstand projectleiderschap ambassadeurs projectlogo risicomanagement strategische coalities carrièreontwikkeling interne klanten overtuigend communiceren push-strategie adoptiefase projectefficiëntie secundaire stakeholders klankbordgroep machtsbalans u-bocht nulmeting sexi-model takenlijst belangenharmonisatie in control zijn back-to-frontplanning projectadoptie spin creëren placebo-effect preplannen projectvisibiliteit likert-schaal veranderproces adviesvaardigheden ondernemingsraad kuddegedrag balanced scorecard waardering