Claim je waarde
Hoe je stopt onderbetaald en ondergewaardeerd te worden en een goed inkomen realiseert door te verdienen naar de waarde die je biedt
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789463281027Samenvatting
Veel therapeuten, coaches, counselors en healers met een praktijk verlangen naar financiële stabiliteit en overvloed, maar ze weten niet hoe dit te realiseren. Naast dat ze zich onzeker en gestrest voelen, voelen ze zich ondergewaardeerd en onderbetaald en hebben ze onvoldoende kennis om dit te veranderen. Binnen de branche lijkt er een taboe te heersen om over financieel succes en geld te praten. Dit heeft grote ondermijnende gevolgen voor de professional. Het is misschien wel een van de meest genegeerde onderwerpen in de praktijk, literatuur en opleiding voor deze doelgroep.
'Claim Je Waarde' bevat essentiële informatie die je nodig hebt en niet via beroepsopleidingen en beroepsinstanties met je wordt gedeeld. Sandra Derksen, zelf sinds 1998 therapeut, neemt je mee naar de kern van het niet claimen van je waarde. Er is een shift nodig in je manier van denken om je waarde te claimen en meer inkomen te realiseren. Want het is de professional zelf die de grootste belemmerende factor is in het proces om vanuit de waarde die je hebt te bieden goed te verdienen. Sandra breekt dit gevoelige onderwerp open door persoonlijke ervaringen uit haar praktijk, tips en strategieën te delen.
Dit wordt ondersteund met inspirerende verhalen van collega's die waardegericht zijn gaan werken met programma's. Haar krachtige en bemoedigende advies is een uitnodiging om zonder verontschuldigingen voluit je waarde te omhelzen, zodat je een toekomst van financiële overvloed en vrijheid kunt creëren. De keus is aan jou... jij bepaalt!
Trefwoorden
waarde claimen verdienmodellen ondernemerschap zelfvertrouwen marketing prijsstrategie waardegericht werken coaching high end programma's praktijkvoering persoonlijke ontwikkeling prijspsychologie therapeutisch ondernemerschap geld mindset financiële intelligentie eigenwaarde prijsvragen programma-ontwikkeling zelfrealisatie zzp client commitment idealclient klantrelatie spirituele intelligentie zelfonderzoek financiële vrijheid tariefvalkuilen communicatie waardebepaling facturatie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Dit zeggen collega’s over wat claimen van je waarde voor hen betekent
1. De essentie van je waarde claimen
De belangrijkste psychologische oorzaak waarom je niet je waarde claimt
De vijf ego-illusies die je waarde belemmeren
Verhoog je spirituele intelligentie
Dit zeggen collega’s over het belangrijkste dat ze nodig hebben om maximaal hun waarde te claimen en te verdienen wat je waard bent
Dit zeggen collega’s over of zij zichzelf zien als een deskundige, expert op hun vakgebied Dit zeggen collega's over de belangrijkste belemmerende overtuiging om te verdienen naar de waarde die je hebt te bieden
‘Claim Je Waarde’ met Ingrid Timmermans
2. Weet wat je wilt
Dit zeggen collega’s over wat zij zouden doen als zij tien keer moediger zouden zijn
Vier tips om succesvol je droom te realiseren
Dit zeggen collega’s over waar zij meteen mee stoppen als ze kunnen verdienen naar wat ze waard zijn ‘Claim Je Waarde’ met Alexandra Langeveld
3. Oorzaken van onderbetaald worden
Vier extra factoren waarom je niet verdiend en betaald krijgt wat je waard bent
Waarom het juist wél om het geld gaat
Tien veelvoorkomende overtuigingen vermomd als ‘feit’
Dit zeggen collega’s over de stelling dat je niet goed mag verdienen aan het leed, de pijn van je cliënt
Dit zeggen collega’s over hun grootste angst als zij echt vragen wat ze vinden dat ze waard zijn
‘Claim Je Waarde’ met Karin Francken
4. Tariefvalkuilen en tarief mindsets
Dit zeggen collega’s over als ze verdienen wat ze écht waard zijn
Dit zeggen collega’s over het tarief dat ze hebben en hoe dit tot stand is gekomen
Tien veelvoorkomende tariefvalkuilen die je geld kosten
Dit zeggen collega’s over wat ze doen als cliënten niet (langer) hun tarief kunnen betalen
Dit zeggen collega’s over hoe ze ermee omgaan als cliënten vlak van te voren een afspraak afzeggen
Zes te adopteren mindsets om je tarief te verhogen
Dit zeggen collega’s over als ze zeker weten dat cliënten betalen ongeacht het tarief dat men vraagt ‘Claim Je Waarde’ met Kitty Vromen
5. Creëer een op waarde gebaseerd aanbod
Acht motivaties om waardegericht te werken via programma's
Vier belangrijke vragen voor het samenstellen van een high end programma
Dit zeggen collega’s over hoe het voelt als je niet langer meer betaald wordt voor je tijd maar naar de waarde die je hebt te bieden door programmagericht te werken
Differentieer je aanbod voor meer cliënten Waar mee te starten? 'Claim Je Waarde' met Daniëlle Besseling
6. Focus je op waarde gerichte cliënten
Je dient te kiezen wie je ideale cliënt is
Twee elementen die een sleutelrol spelen
Tien mindsetverschillen bij cliënten die op prijs gebaseerde tarieven betalen versus op waarde gebaseerde tarieven
Dit zeggen collega’s over cliënten die voortijdig stoppen omdat ze het niet meer kunnen betalen
'Claim Je Waarde' met Bethany Webster
Tot slot
Dankwoord
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan