Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Mobiele Eenheid

Van disruptie naar digitale strategie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789492221438
Verkooppositie 815227 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

'De online groei komt op dit moment uit mobiel. Je loopt enorm veel inkomsten mis wanneer jouw bedrijf geen - mobile first - digitale strategie heeft. Voor nu en in de toekomst.'

In sneltreinvaart is de wereld in de eenentwintigste eeuw mobiel geworden. De introductie van de smartphone zorgde voor disruptie en nooit eerder heeft een innovatie ons dagelijkse leven en de wereld zo snel op z'n kop gezet.

De klant is helemaal 'mobiel ready' en appt en bestelt zich suf, maar veel bedrijven lijken zich dat niet te realiseren. Mobiel is het enige digitale kanaal dat mensen altijd en overal bij zich hebben, en dat kan bedrijven dus uitgelezen kansen bieden. Ondertussen wordt het digitale speelveld snel steeds complexer...

In dit boek helpt Brechtje de Leij je met duidelijke voorbeelden en praktische tips om je business klaar te maken voor het huidige mobiele tijdperk. Dit boek zorgt ervoor dat jij je organisatie zo kunt inrichten dat je de kansen die mobile biedt, optimaal kunt grijpen. Jouw mobiele strategie zorgt ervoor dat jouw totale digitale strategie naar een hoger plan getrokken wordt. Zo kom je tot een echte Mobiele Eenheid!

Specificaties

ISBN13:9789492221438
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:142
Druk:1
Verschijningsdatum:11-1-2017

Expertrecensies (1)

Mobiele Eenheid - Van disruptie naar digitale strategie
Helmar Niemeijer | 20 februari 2017
Brechtje de Leij is productontwikkelaar en expert als het gaat om digitale en innovatieve media. Vanuit die kennis heeft ze onder meer de mobiele strategie van NU.nl ontwikkeld en ingevoerd, en gewerkt aan die van Greetz, Jumbo, ABN Amro en KLM. Momenteel werkt ze bij Marktplaats.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
15 stemmen
14
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Brechtje de Leij: ‘De wereld wordt niet minder gezellig door mobieltjes’
Bas Hakker 22 februari 2017 Brechtje de Leij (NU.nl, ‘lady geek’ en tegenwoordig Marktplaats) schreef met Mobiele Eenheid ('Van disruptie naar mobiele strategie') een inspirerend boek over de wereld van mobiele sites en apps. Iedereen mag dan de hele dag naar zijn of haar scherm kijken, maar bedrijven hebben vaak geen idee.
preview
Mobiele Eenheid - Van disruptie naar digitale strategie
Brechtje de Leij 20 januari 2017 In Mobiele Eenheid helpt Brechtje de Leij je met duidelijke voorbeelden en praktische tips om je business klaar te maken voor het huidige mobiele tijdperk. Een preview.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Brechtje de Leij

Brechtje de Leij, ook wel 'lady geek' genoemd, is bekend van haar succesvolle mobiele strategieën bij Greetz, Jumbo en NU.nl. Tegenwoordig werkt ze als freelance digital strategist voor haar eigen bedrijf B-Digitized, en helpt ze grote bedrijven als AF KLM, eBay, Marktplaats en Independer met hun digitale en mobiele strategie. Daarnaast is Brechtje een veelgevraagde keynote speaker op het gebied van trends en nieuwe technologie. Haar media invloed is in 2015 bekroond met een plek in de lijst van meest invloedrijke personen in de Nederlandse media, de Media100.

Andere boeken door Brechtje de Leij

Inhoudsopgave

Voor je aan de slag gaat
Een ongemerkte disruptie
Wat is dan mobiel?
Hoe lees je dit boek?

1. Waarom moet jij een mobiele eenheid?
1.1 Hoe groot is de groei?
1.2 Waarom = dom
1.3 Unieke kansen en hoge verwachtingen
1.4 Resumé: Waarom moet jij een mobiele eenheid?

2. Hoe mobiel de wereld volledig op zijn kop zette
2.1 Van mobiele telefoon naar mobiel internet
2.2 Waar het allemaal écht begon
2.3 Mobiel? Die hype is toch al lang voorbij?
2.4 Waar staan we hier en nu?
2.5 Gebruiksgemak is de sleutel
2.6 Resumé: Hoe mobiel de wereld volledig op zijn kop zette

3. Wat heb je, wat wil je en hoe pak je het aan
3.1 Wat doe je nu al met mobiel?
3.2 Welke plek heeft mobiel op dit moment binnen jouw organisatie?
3.3 Probeer je niet de oude wereld in een nieuw jasje te proppen?
3.4 Waar zit jouw mobiele eenheid in de gewenningscurve?
3.5 Zit je niet vast in het ‘wat’?
3.6 Resumé: Wat heb je, wat wil je en hoe pak je het aan

4. De mobiele klant
4.1 Analyseer de mobiele data die je nu al hebt
4.2 Breng de mobiele klantreis in beeld
4.3 Pak je kernwaarden erbij
4.4 Maak een mobieleconsumentencanvas
4.5 Zo sluit je aan bij de wensen van je klant
4.6 Is de millennial de heilige graal?
4.7 Waar vind ik mijn millennials?
4.8 Resumé: De mobiele klant

5. Gebruikerservaring en mobiele context
5.1 Hoe stel je dan wel de gebruikerservaring centraal?
5.2 Wat is de juiste mobiele context?
5.3 Maak een mobiele customer journey
5.4 Resumé: Gebruikerservaring en de mobiele context

6. Mobiele content
6.1 Er is dus geen mobielecontentstrategie nodig?
6.2 Geef je mobiele strategie een plek in je contentstrategie
6.3 Wat is de juiste (mobiele) content?
6.4 Resumé: Mobiele content

7. Spieken bij de groten (en de kleintjes)
7.1 Facebook: Een mobiele thriller
7.2 Earcatch: Hoe blinden film en tv kunnen kijken
7.3 BUX: De Nederlandse financiële disruptor
7.4 NS Reisplanner: Op weg met realtime mobiele informatie
7.5 Tinder: Swipen naar een date

8. Veranderen en blijven veranderen
8.1 Digital first, mobile firstt
8.2 Begin bij de basis
8.3 Overtuig de top van het belang
8.4 Richt je organisatie lenig in
8.5 Gebruik ook de Scrum-methode
8.6 Resumé: Belang van digital en mobile first

9. Mobiele eenheid in acht praktische stappen
9.1 Stap 1: Pak je inventarisaties erbij
9.2 Stap 2: Doelstelling, doelgroep en budget
9.3 Stap 3: Wordt het een app, of iets anders?
9.4 Stap 4: Het verdienmodel
9.5 Stap 5: Ontvlecht je bestaande mobiele constructies
9.6 Stap 6: Je mobiele marketing
9.7 Stap 7: Je onderhoudsplan
9.8 Stap 8: Koppel je mobiele eenheid aan de echte wereld
9.9 Resumé: Mobiele eenheid in acht praktische stappen

10. De mobiele toekomst en verder
10.1 Disruptie en obsessie
10.2 Chatbots versus apps
10.3 WeChat
10.4 Wearables
10.5 The best interface is no interface?
10.6 Maar hoe zit het met privacy?
10.7 Verder met AI en VR
10.8 Er zit nog maar een ding op voor jou

Brechtjes begrippenlijst

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mobiele Eenheid