Het boek begint met uitleg van het begrip influencer marketing. Daarna gaat de auteur in op de strategie en vervolgend op het concrete actieterrein wie wat doet. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting. Dit maakt het een overzichtelijk naslagwerk voor als je op een later moment iets wilt terugzoeken over dit onderwerp.
In hoofdstuk 1 wordt het voor de lezer dat influencer marketing letterlijk een actieplan is waarmee je marketingboodschappen consument tot consument verstrekt. Dat gaat het beste via mensen die zo contextueel relevant en betekenisvol communiceren dat ze erin slagen om anderen tot actie over te laten gaan. Als je deze definitie hebt gelezen en daarna de tip leest door klein te denken om grootste resultaten te behalen, word je geprikkeld om na te denken: Wie zou je als influencer kunnen inzetten binnen de marketing om doelen te behalen?
De grootte van de support achter de influencer is bepalend voor het succes van dit type marketing. Dit klinkt logisch, maar neem het toch mee in je keuze. Je kan influencer marketing goed inzetten bij productlanceringen, door een productreview te laten schrijven door je gekozen influencer. Of een ervaring te delen. Het gaat erom dat de consument die je wilt bereiken zich kan identificeren met de influencer.
Het boek is ook goed opgebouwd en aan de hand van cases uit verschillende sectoren lees je hoe het op diverse wijzen kan worden ingezet. Ook krijg je inzichten door niet alleen vanuit de marketeer te kijken, maar juist door de bril van een influencer. Het boek krijgt ook verdieping door diverse doelgroepen die in aanraking komen met influencer marketing aan het woord te laten. Van een influencer zelf tot aan academici. Aan het eind ga je ook aan de slag met vragen, of in ieder geval krijg je hiervoor de uitnodiging in het boek. Dus het is geen boek met een open eind. Je voelt je als lezer alsof je er ook mee aan de slag kan en wilt gaan.