Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

PIM Marketing Literatuurprijs

Innovatie in marketing

Ontdek de genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. 

Themapagina
Samengesteld door Karin de Zwaan
nieuws
Marketing
11 oktober 2024
Karin de Zwaan
2-3 minuten leestijd
Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.

7 genomineerden

1
Bart De Leeuw

Empathie werkt

Hoezeer de samenleving ook verandert, mensen zullen altijd een diepgewortelde behoefte hebben om zich verbonden te voelen met elkaar. Maar hoe zit dat met merken? En hoe werkt dit tussen werkgever en werknemer?
€ 32,-
2
Bart Lombaerts

Do tell - Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal

Hoe de marketing en communicatie rondom duurzaamheid aan te pakken, is een groot vraagteken bij professionals. In 'Do tell' geven vier ervaren marketing- en communicatie-experts antwoord op deze vragen
€ 34,99
3
Jean-Pierre Thomassen

Customer Experience, van cult naar cultuur

Dit boek biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in een organisatie in te bedden, zodat het organisatiecultuur wordt.
€ 29,95
4
Marjolijn Meynen

Duurzame verleiding

Ed Stibbe en Marjolijn Meynen zijn ervan overtuigd dat drammen en dwingen niet helpen om de wereld duurzamer en leefbaarder te maken. Verleiden juist wel.
€ 29,99
5
Patrick Petersen

Handboek AI voor marketing en groei

Na big data, machine learning, algoritmisch structureren en automatisch leren draait het anno 2023 om kunstmatige intelligentie en de mogelijkheid machines mensachtige vaardigheden te laten vertonen.
€ 39,99
6
Peter Snoeckx

De retentie-economie

Klantloyaliteit biedt een sterk fundament en vormt een onoverwinnelijk concurrentievoordeel Het behouden van een klant kost aanzienlijk minder moeite dan het werven van een nieuwe klant.
€ 34,99
7
Patrick van Thiel

Met de stroming mee

'Met de stroming mee' is een nieuw, handzaam boek waarmee (toekomstige) marketing- en communicatieprofessionals grip krijgen op het merk en de reputatie van een organisatie.
€ 24,95

Kennismaken met

Interview
Marketing
28 oktober 2024
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Samen met Marjolijn Meynen schreef Ed Stibbe ‘Duurzame verleiding’. Het gaat erover hoe je als bedrijf jouw duurzame ambities vertaalt naar unieke waarde voor de klant. Daarvoor is het belangrijk eerst te snappen met wie je te maken hebt en daarna pas iets te ‘verkopen‘. Stibbe: ‘zorg ervoor dat je met je duurzame ambities ook echte waarde voor een klant creëert.‘
Interview
Marketing
16 september 2024
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Met ‘Customer Experience - Van cult naar cultuur’ schreven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hun derde boek over uitblinken in klantbeleving. Hierin gaat het vooral om het creëren van de perfecte cultuur en daarover spreken we Eric de Haan. ‘Het gaat erom dat het geen ‘to do’ is maar een ‘to be’ wordt.’
preview
IT-management / ICT
3 oktober 2023
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Als ervaren marketingtech-enthousiasteling en nerd hebben de snelle ontwikkelingen van AI mij zeer geïnspireerd. Terugkijkend naar 2016, deed ik onderzoek aan de London Business School & Finance. Mijn focus lag op de combinatie van klantreisanalyse, interpretatie van deep learning en mixed reality. Nu zijn AI-gedreven tools overal te vinden en kun je on the fly onderzoek doen.
achtergrond
Algemeen management
24 juni 2024
Paul Groothengel
11-16 minuten leestijd
Zijn we denkende mensen die soms voelen, of voelende mensen die soms denken? Toch vooral het laatste. Emoties beheersen ons niet alleen thuis maar zeker ook op het werk. Maar we handelen daar niet of nauwelijks naar. Waarom niet? Mondjesmaat komen er steeds meer managementboeken op de markt, die gaan over emoties en hoe je daarmee om kan gaan. Als manager, medewerker of coach. Een emotionele rondgang.
Interview
Marketing
27 mei 2024
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Peter Snoeckx schreef het boek ‘De retentie-economie’. Het is een van de eerste boeken over het abonnementenmodel. Het komt op een moment dat die manier van werken niet meer alleen veel voorkomt in de media- of telecomwereld, maar ook daarbuiten. Ver daarbuiten. Een gesprek over hoe je zo’n model tot een succes brengt.
preview
Marketing
17 september 2024
Patrick van Thiel
2-3 minuten leestijd
Superirritant! Als het gaat om het bouwen van merken en reputaties is er een scala aan auteurs en adviseurs die allemaal iets anders beweren. Hoe weet je nou of je goed bezig bent? En hoe zorg je ervoor dat dat jij als marketeer goed samenwerkt met jouw communicatiecollega’s? En visa versa.
Interview
Marketing
1 maart 2024
Bas Hakker
5-6 minuten leestijd
Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’

De uitreiking

Kom 14 november 2024 naar de uitreiking van van de Marketingliteratuurprijs! Hier ontmoet je dé marketinggoeroes van het afgelopen jaar en krijg je exclusieve inzichten van alle genomineerden die het podium betreden.
nieuws
Marketing
17 oktober 2024
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
nieuws
Marketing
24 oktober 2024
Karin de Zwaan
3-4 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
nieuws
Marketing
31 oktober 2024
Karin de Zwaan
3-4 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
nieuws
Marketing
7 november 2024
Karin de Zwaan
1-2 minuten leestijd
De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.

De winnaars van 2023

1
Charida Dorder

AI in marketing

Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten.
€ 28,99
2
Jean-Pierre Thomassen

Handboek Strategische B2B-marketing

De gemiddelde B2B-klant bestaat niet. Wel kun je de verschillende klantsegmenten in kaart brengen en per segment werken aan winstgevende relaties op de lange termijn.
€ 42,50
3
Wim Vermeulen

Speak up now!

€ 18,99
nieuws
Marketing
29 november 2023
Managementboek Redactie
2-3 minuten leestijd
De Marketing Literatuur Prijs 2023 van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar AI in Marketing van Charida Dorder. De vakjury beoordeelt dit als het meest vernieuwende en relevante boek. Het is een wake-up call en een AI-praktijkhandleiding in één.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden