
Lees verder
Internetbedrijven als Amazon.com en eBay hebben de verwachtingen van de klant ingrijpend en definitief veranderd - zoals de winkelcentra dat ooit in de jaren '70 deden. Met kortingen, reductiebonnen en spaaracties komt u er niet meer. Nu zoveel keuzemogelijkheden simpel binnen toetsbereik zijn, heeft u totaal nieuwe vaardigheden nodig om uw klanten aan u te binden.
In 'Loyalty.com' wordt uiteengezet welke gevolgen de nieuwe technologie heeft voor marketeers van welke bedrijfstak dan ook. Daarbij krijgt u specifieke en eenvoudig toe te passen technieken aangereikt voor het ontwerpen en implementeren van kostenbewuste en resultaatgerichte strategieën voor Customer Relationship Management (CRM). Het boek bevat praktische uitleg over tal van geavanceerde technieken voor klantanalyse en relatievorming, op basis van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Het maakt duidelijk hoe u klanten kunt bieden wat zij willen kopen in plaats van wat u aan hen wilt verkopen en hoe u op die wijze een groter klantaandeel verwerft in plaats van marktaandeel.
Uitvoerige praktijkvoorbeelden laten de strategieën zien van bedrijven die de mogelijkheden van klantinformatie effectief wisten te benutten, die onderzoek deden naar wat nu precies de redenen zijn waarom een klant trouw blijft, en die de klant dat vervolgens ook wisten te bieden. Bedrijven die in het internettijdperk een winstgevende relatie met de klant wisten op te bouwen - en nu tonen hoe dat moet.
customer relationship management klantenbinding loyaliteit e-commerce internet detailhandel marketing databeheer klantgerichtheid consumentengedrag database marketing klantenkaarten klantervaring 1-op-1 marketing klantwaarde digitale transformatie real-time interactie klantgegevens service smart cards klantinteractie multichannel marketing winkelervaring klantgegevensanalyse implementatie