Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Driving Customer Equity

How customer lifetime value is reshaping corporate strategy

Gebonden Engels 2000 9780684864662
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Bij hun pogingen om klantgerichter te worden, worden veel organisaties in de weg gezeten door verouderde systemen en strategieën die hun wortels hebben in een productgerichte kijk op de wereld. Om de verandering van een productgerichte onderneming naar een klantgerichte onderneming soepel te laten doorlopen, hebben de auteurs van 'Driving Customer Equity' een model ontwikkeld dat hierbij helpt. Het model is bedoeld om de waarde van klanten te maximaliseren.

Zij onderscheiden daartoe drie factoren die bepalend zijn voor de waarde van de klantengroep van een onderneming: 'value equity', 'brand equity' en 'retention equity'. Vervolgens laten zij zien hoe ondernemingen door een combinatie van deze waardedrijvers de waarde van de klantengroep kunnen verhogen.

Daarbij komt ook de zogenaamde klantenpiramide aan de orde, een methode om klanten te segmenteren op basis van hun lange-termijn potentieel. Hierdoor wordt duidelijk gemaakt of het voor een onderneming rendabel is wel of niet te investeren in bepaalde (groepen) klanten.

Specificaties

ISBN13:9780684864662
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:292
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Driving Customer Equity
Peter de Roode | 6 juni 2001
Vanaf het begin had dit boek mij in de greep en liet het mij ook niet meer los. Tot op het eind hebben de drie auteurs - die allen een behoorlijke staat van dienst hebben - veel te melden en dit alles in een prettige schrijfstijl verpakt. Toch is dat niet het enige dat boeit aan het boek: heldere samenvattingen op het eind van elk hoofdstuk; een goed notenapparaat onder aan de bladzijde vermeld en bovenal uitstekende praktijkvoorbeelden die de theorie goed ondersteunen, maken dat dit boek het verdient om onder een groot publiek bekend te raken. Wanneer u in uw organisatie verantwoordelijk bent voor CRM en alles wat daar aan verwant is, dan mag dit boek niet ontbreken.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Driving Customer Equity