Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Overcoming The Five Dysfunctions of a Team

A field guide

Paperback Engels 2005
Verkooppositie 9531 dag in de top 100
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In de jaren na de publicatie van Patrick Lencioni's best-seller 'The Five Disfunctions of a Team', hebben fans constant gevraagd om meer informatie over de implementatie van de ideeën die de auteur heeft uiteengezet in het boek.

In dit boek biedt Lencioni meer specifieke, praktische begeleiding voor het overwinnen van de vijf frustraties door het gebruik te maken van tools, oefeningen, assessments, en waargebeurde voorbeelden. Hij onderzoekt vragen die alle teams aan zichzelf zouden moeten vragen: Zij wij werkelijk een team? Hoe presteren we tegenwoordig? Zij we bereid de benodigde tijd en energie te investeren om een goed team te zijn?

Deze bondig, en recht door zee geschreven gids geeft leiders, lijnmanagers en consultants de tools die nodig zijn om hun teams op te zetten en draaiende te houden op een snelle en effectieve manier.

Specificaties

ISBN13:9780787976378
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:155
Uitgever:Jossey Bass
Druk:1

Expertrecensies (1)

Belia van den Berg | 13 april 2011
Patrick Lencioni heeft 'Overcoming the five dysfunctions of a team' geschreven als vervolg op 'The five dysfunctions of a team'. In dit boek legt hij uit wat zijn werkwijze is om deze gebreken te 'repareren'. Hij gaat in op de oorzaak van iedere gebrek, illustreert dit met concrete voorbeelden en geeft mogelijke teamopdrachten in het professionaliseren van het team.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
10 stemmen
6
3
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick Lencioni

Patrick Lencioni is in de VS een succesvol spreker en adviseur. Van zijn boeken zijn in meer dan tien landen vertalingen verschenen en meer dan 500.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Patrick Lencioni

Inhoudsopgave

Section One: Getting Clear on the Concept

* The Case for Teamwork

* Overview of the Model

* Two Important Questions

Section Two: Overcoming the Five Dysfunctions of a team

* Overcoming Dysfunction #1: Building Trust

* Overcoming Dysfunction #2: Mastering Conflict

* Overcoming Dysfunction #3: Achieving Commitment

* Overcoming Dysfunction #4: Embracing Accountability

* Overcoming Dysfunction #5: Focusing on Results

Section Three: Answering Questions and Anticipating Problems

* Common Questions

* Objections from Participants

* Obstacles to Avoid

Section Four: Building the Team

* Team-Building Road Map and Time Lines

* The Initial Off-Site

* Tools and Exercises in Detail

Glossary of Terms

Resources

About The Table Group

Acknowledgments

About the Author

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Overcoming The Five Dysfunctions of a Team