Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 38% korting
,

Groundswell

Winning in a World Transformed by Social Technologies

Paperback Engels 2011 1e druk 9781422161982
Voormalig top 100Totaal 75 dagen
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
23,94
9,95
VOORDEEL - 38% korting

Samenvatting

In 'Groundswell' laten twee top analisten van Forrester Research zien hoe u de kracht van klantcontact in uw voordeel kunt laten werken. Met 25 levendige cases laten Charlene Li en Josh Bernoff zien hoe leidende bedrijven inzichten, omzet, besparingen en energie verkrijgen door klanten. Of u nu in de marketing, onderzoek, support, sales, development werkt of een heel bedrijf runt, dit boek heeft een doelgericht advies voor u, gefundeerd op werkelijk return-on-investment.

Josh Bernoff definieert de term 'Groundswell' als 'Een sociale trend waarin mensen technologie gebruiken om aan de dingen van elkaar te komen die ze nodig hebben, eerder dan via traditionele instituten, zoals bedrijven.'

'Groundswell' is gebaseerd op harde klantendata van vele bedrijven. U ziet hoe de marketeers van Procter & Gamble bewezen dat subtiele marketing binnen een community vier keer zo effectief was als televisie, hoe Dell zichzelf heeft getransformeerd door klantinzichten te omarmen en hoe een Zuid-Afrikaanse wijnboerderij zijn verkoop vertienvoudigde door macht te onttrekken aan bloggers, YouTube, Facebook en andere sociale tools.

Deze trend kunt u niet missen. Lees 'Groundswell' en leer hoe u met de stroom meekomt. Er is geen weg terug.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9781422161982
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:1-6-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Groundswell
Sven Kuipers | 23 mei 2013
De titel 'Groundswell' is de term die Li en Bernoff geven aan de trend waarin mensen gebruik maken van technologieën om datgene te krijgen dat ze eerder van elkaar kunnen krijgen dan van bedrijven. Denkt u aan eerlijke productbeoordelingen, vergaande adviezen in productgebruik; dat soort ontwikkelingen. Het is het gevolg van de onbedwingbare neiging van mensen om met elkaar te willen spreken, te binden.
Lees verder
recensie
Groundswell
Bas van Vlierden | 21 januari 2010
'Groundswell' werd in januari 2010 door de AMA (American Marketing Association) verkozen tot beste marketingboek van 2009. Dit boek van Charlene Li en Josh Bernoff, beiden topconsultants bij Forrester Research, wordt beschouwd als een van de meest toonaangevende boeken op het gebied van social media. De Nederlandse vertaling van het Engelse woord groundswell is vloedgolf. De auteurs omschrijven het begrip echter als volgt: 'a social trend in which people use technologies to get the things they need from each other, rather than from traditional institutions like corporations.'
Lees verder
recensie
Groundswell
Bernard Nieuwendijk | 25 mei 2009
'A social trend in which people use technologies to get the things they need from each other, rather than from traditional institutes like companies.' Dit is wat 'the Groundswell' is volgens Charlene Li en Josh Bernoff. Deze auteurs, twee onderzoekers van Forrester, beschrijven op de achterflap verder nog dat 'Groundswell' is gebaseerd op harde consumentendata en ervaringen opgedaan bij verschillende bedrijven. Bijna dreigend voegen ze daaraan toe: een trend die niet te ontkennen is, lees dit boek, leer hoe op de golf mee te varen, er is geen weg terug. Dat er een onomkeerbare, niet te ontkennen golf plaatsvindt, is evident maar of dit boek het juiste materiaal is voor u om deze golf te leren beheersen? Ik vind van wel.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0

Over Josh Bernoff

Josh Bernoff is vice-directeur Idea Development bij Forrester Research en auteur van de bestseller Groundswell.

Andere boeken door Josh Bernoff

Inhoudsopgave

Introduction

Part I: Understanding the Groundswell
Chapter 1. Why the Groundswell - and Why Now?
Chapter 2: Jujitsu and the Technologies of the Groundswell
Chapter 3: The Social Technographics Profile

Part II: Tapping the Groundswell
Chapter 4: Strategies for Tapping the Groundswell
Chapter 5: Listening to the Groundswell
Chapter 6: Talking with the Groundswell
Chapter 7: Energizing the Groundswell
Chapter 8: Helping the Groundswell to Support Itself
Chapter 9: Embracing the Groundswell

Part III: The Groundswell Transforms
Chapter 10: The Groundswell in your Company: Marketing
Chapter 11: The Groundswell in your Company: IT
Chapter 12: The Future of the Groundswell

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groundswell