Lees verder
Hans Rosling was een Zweedse arts en hoogleraar Internationale Gezondheid. Hij was adviseur van de Wereldgezondheidsorganisatie en UNICEF, en medeoprichter van Gapminder.
Meer over Hans RoslingFeitenkennis
Tien redenen waarom we een verkeerd beeld van de wereld hebben en waarom het beter gaat dan je denkt
Paperback Nederlands 2021 25e druk 9789000378920Samenvatting
Hou je bij de feiten in een tijd van fake news en alternative facts
Waar bij velen van ons het angstzweet uitbreekt zodra het woord 'statistiek' ter sprake komt, zag Hans Rosling het als zijn missie om het belang van data en feiten in onze kijk op de wereld aan te moedigen, en het liefst op een zo’n vermakelijk mogelijke manier.
In dit opmerkelijke boek onderzoekt Rosling globale trends aan de hand van populaire misvattingen als 'er zijn twee soorten landen: rijk en arm' en 'de natuur is altijd goed'. Dit doet hij in zijn karakteristieke persoonlijke stijl die velen zullen kennen van zijn spraakmakende TED Talks.
Volg deze datakunstenaar voor een allerlaatste keer in zijn wondere wereld van de statistiek waarmee hij aantoont dat zelfs het ogenschijnlijk onmogelijke toch mogelijk is. We houden er niet van om voor de gek gehouden te worden, en daarom helpt Rosling ons de feiten te omarmen om zo de wereld in een ander daglicht te zien.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Hans Rosling
Inhoudsopgave
Inleiding
1 Het kloofinstinct
2 Het negativiteitsinstinct
3 Het rechte-lijninstinct
4 Het angstinstinct
5 Het grootte-instinct
6 Het generalisatie-instinct
7 Het lotsinstinct
8 Het eenperspectiefinstinct
9 Het zondebokinstinct
10 Het urgentie-instinct
11 Feitenkennis in de praktijk
De Feitenkennis-vuistregels
Uitleiding
Dankwoord
Appendix
Noten
Bronnen
Biografische gegevens
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan