Lees verder
Dr. Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.
Meer over de auteursDe bromvliegmethode
Gedragsverandering in 7 eenvoudige stappen
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789000384990Samenvatting
De opvolger van de bestseller Het bromvliegeffect
Thuis, op je werk, in de samenleving: de echt taaie problemen draaien altijd om gedrag. Van een ander óf jezelf. Niets blijkt zo moeilijk als ervoor zorgen dat mensen niet alleen iets anders gaan denken, maar ook gaan doen.
Toch is succesvolle gedragsverandering wel degelijk mogelijk! Het draait daarbij altijd om dezelfde zeven stappen. Deze zeven stappen vormen samen De bromvliegmethode: een praktische aanpak die je net zo goed kan toepassen op de wereldproblematiek als op de afwas. Maar zeker ook op je werk.
De bromvliegmethode is het ideale startpunt voor iedereen die de informatie uit de bestseller Het bromvliegeffect zélf wil toepassen en de logische volgende stap voor wie al aan het werk is met gedragsinzichten. Gedragswetenschapper Eva en reclamestrateeg Tim laten zien hoe je het gedrag van iedereen – van collega en vriend tot puber en consument – kan veranderen, zodat jij je doel kan bereiken.
Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.
Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Hij heeft ruim 20 jaar reclame-ervaring en werkte voor veel van de bekendste merken ter wereld.
Over Het bromvliegeffect:
Met stip het leukste managementboek dat ik tot nu toe dit jaar heb gelezen! Zo’n boek dat razend interessant is en tegelijkertijd weet te verbazen, irriteren, laat lachen en herkenning oproept. - Daniëlle de Jonge, Managementboek
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Eva van den Broek
Over Tim den Heijer
Inhoudsopgave
STAP 1: WAT – bepaal je gedragsdoel 23
STAP 2: WIE – ken je doelgroep 55
STAP 3: NIET – snap wat ze tegenhoudt 85
STAP 4: WEL – weet wat mensen beweegt 107
STAP 5: HIER & NU – snap de invloed van timing en context 125
STAP 6: HOE – ontwikkel je gedragsplan 143
STAP 7: TEST – ontdek of je plan werkt 165
De gedragsgedreven organisatie 191
Het bromvliegdilemma 221
Beyond nudging 235
Dankwoord 251
Lijst met praktijkvoorbeelden 253
Meer lezen 255
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan