Daniël Janssen studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde. Hij is hoofddocent Taal en communicatie en onderzoeker aan de Universiteit Utrecht en schrijft intussen 35 jaar vrijwel elke dag voor de wetenschap.
Meer over de auteursZakelijke communicatie voor professionals
Paperback Nederlands 2012 6e druk 9789001813208Samenvatting
Wat hebben marketingmanagers, HR-medewerkers, (organisatie)adviseurs, bedrijfsjuristen, sales-medewerkers, accountant, ict'ers, controllers, customer-servicemedewerkers en tal van andere professionals gemeen? Ze communiceren. De hele dag. En het succes van hun werk hangt sterk af van de manier waarop ze communiceren. Want met communicatie kunt u zich onderscheiden.
'Zakelijke communicatie voor professionals' is een handboek voor de professional en een leerboek voor het hoger onderwijs in één. Het is compleet en toch compact en toegankelijk. En sneller dan Google. Vol concrete tips, bruikbare modellen, praktische voorbeelden en nuttige do's & don'ts. Over schrijven, overtuigen, solliciteren, presenteren, corresponderen met klanten. Maar ook over samenwerken, verkopen, onderzoeken, adviseren en communiceren bij een crisis. Met aandacht voor traditionele en nieuwe media.
'Zakelijke communicatie voor professionals' is bedoeld voor professionals en voor diegenen die dat nog moeten worden. Het biedt vrijwel alles wat u nodig heeft om effectief te zijn in zakelijke communicatie.
Website:
Voor studenten
- extra opdrachten
- leessuggesties
- (zelf)beoordelingsmodellen
Voor docenten
- lesideeën
- modellen en figuren in PowerPoint formaat
- (toets)opdrachten
- antwoordmodellen
- (zelf)beoordelingsmodellen
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Schrijven als professional
3. Overtuigen
4. Corresponderen met klanten
5. Professioneel presenteren
6. Solliciteren
7. Samenwerken in een team
8. Verkopen
9. Onderzoeken
10. Adviseren
11. Communiceren bij een crisis
Bijlage
Opdrachten
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan