Lees verder
Storytelling voor professionals
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789001875190Samenvatting
De laatste jaren neemt de belangstelling voor storytelling enorm toe. Waar schrijvers, theatermakers, cineasten, journalisten, game developers en communicatieprofessionals zich al langer bedienden van verhalende elementen, wordt storytelling nu succesvol door professionals in uiteenlopende branches en sectoren toegepast. De eerste editie van Storytelling voor professionals biedt je een goede basis voor storytelling.
Waarom kiezen voor Storytelling voor professionals?
- Biedt je zowel een overzicht als tools om met storytelling te beginnen of aan te scherpen;
- breed inzetbaar, in uiteenlopende professionele contexten;
- verbindt de theorie met de praktijk aan de hand van actuele casussen en opdrachten.
'Storytelling voor professionals' beschrijft wat storytelling (van oudsher) is, wat het met ons doet en hoe je het gericht in kunt zetten in uiteenlopende professionele contexten om een verhaal te vertellen over een product, bedrijf of persoon. Ook geeft het een overzicht van doelen om een verhaal te vertellen en biedt het structuren en hulpmiddelen die je daarbij kunt gebruiken. Ieder hoofdstuk start met een casus om de relatie tussen de theorie en de praktijk aan te geven en sluit af met een samenvatting en opdrachten.
Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier antwoordrichtingen van de vragen en opdrachten uit het boek, nieuwe casussen en opdrachten. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
1. Doelbewust vertellen
2. De essentie van vertellen
3. Vertelstructuren
4. Productie en verspreiding
5. Een verzameling verhalen
6. Co-auteurschap en inspraak van het publiek
Literatuurlijst
Register
Illustratieverantwoording
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan