Lees verder
Hans Terhürne (1951) is als kwaliteitsmanager werkzaam bij een multinational op het gebied van elektrotechniek en elektronica.
Meer over de auteursProcess mapping
Een praktische methodiek voor een heldere kijk op businessprocessen
Paperback Nederlands 2007 9789013050202Samenvatting
In de tweede (geheel herziene) druk van dit boek zijn een aantal belangrijke aanvullingen gemaakt ten opzichte van de eerste druk uit 2003. De oorspronkelijke vorm van process mapping werd ontwikkeld door General Electric. Het is nog steeds één van de belangrijkste procesverbetermethodieken. Met behulp van process mapping is het mogelijk om business processen op een eenvoudige manier te identificeren en toegankelijk te maken, maar ze vervolgens ook te beheersen.
Process mapping is een bewezen analyse- en communicatiemethodiek die door organisaties wereldwijd met veel succes wordt toegepast. Helaas is process mapping binnen veel organisaties nog onvoldoende erkend en begrepen.
Aan de hand van het in dit boek gehanteerde process-mappingmodel wordt beschreven hoe, uitgaande van het 'AS IS'-proces en de analyse daarvan, samen met de betrokkenen in het proces gewerkt kan worden aan de 'SHOULD BE'-situatie. Een extra uitdaging is de 'COULD BE'-situatie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Hans Terhürne
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Proces mapping: wat, waarom en hoe
3. Publiceren
4. Meten
5. Borgen
6. Praktisch aan de slag
7. Processmethodieken
8. Projectmanagement
9. Tools
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan