Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Basisboek MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Paperback Nederlands 2010 9789023246275
10
Voormalig top 10Totaal 24 dagen
Evergreen478 dagen in de Top 100
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Auto's zonder uitstoot en wasmiddelen die net zo goed koud wassen, een grote supermarkt die alleen nog maar scharrelvlees wil verkopen en een verzekeringsmaatschappij zonder kleine lettertjes. Het lijkt te mooi om waar te zijn en het heet MVO. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) heeft een prominente plaats ingenomen in de dagelijkse praktijk van veel bedrijven.

In deze herziene druk van het 'Basisboek MVO geven redacteuren Lars Moratis en Mark van der Veen samen met vele auteurs een actueel en compleet overzicht van trends, theorie en praktische ervaringen. Het Basisboek MVO bevat bijdragen van onder meer wetenschappers, ondernemers, beleidsmakers en politici met een duidelijke visie op de successen, maar ook de beperkingen, van MVO, de raakvlakken met managementgebieden en de implementatie ervan.

Het Basisboek MVO is bedoeld voor iedereen die zich van de 'basics' van MVO op de hoogte wil stellen en actuele ontwikkelingen op het vakgebied wil begrijpen. Het is geschikt voor zowel onderwijsinstellingen als bedrijven. Maar het Basisboek is ook nuttig voor beleidsmakers en ieder ander die geïnteresseerd is in het vakgebied MVO.

Specificaties

ISBN13:9789023246275
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:325
Druk:3
Verschijningsdatum:5-8-2010
Hoofdrubriek:Economie

Lezersrecensies

3.6 van de 5
18 stemmen
3
6
4
1
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Interne communicatie vraagt om meer hedendaagse benadering - Mobiliseer de berustende massa
Erik Reijnders 5 juli 2012

Inhoudsopgave

Voorwoord Jacqueline Cramer
Voorwoord van de redacteuren

Deel 1 MVO: perspectieven en pijlers

Hoofdstuk 1 Introductie op MVO
Hoofdstuk 2 Bedrijfsethiek: het morele kompas van MVO
Hoofdstuk 3 Opereren in een dynamisch krachtenveld: het belang van stakeholdermanagement

Deel 2 De context van MVO

Hoofdstuk 4 MVO in het MKB
Hoofdstuk 5 Duurzaam ondernemen in mondiaal verband

Deel 3 MVO en strategie

Hoofdstuk 6 MVO in de ondernemingsstrategie
Hoofdstuk 7 MVO in de naam van de faam: reputatiemanagement
Hoofdstuk 8 Ketenverantwoordelijkheid
Hoofdstuk 9 De implementatie van een MVO-strategie
Hoofdstuk 10 Verantwoord beleggen

Deel 4 Implementatie van MVO

Hoofdstuk 11 Een bedrijfscode ontwikkelen en implementeren
Hoofdstuk 12 MVO-standaarden: instrumenten voor duurzame bedrijfsvoering
Hoofdstuk 13 Meerwaarde door verantwoord inkopen
Hoofdstuk 14 MVO, marketing en consumentengedrag
Hoofdstuk 15 Rapporteren over MVO
Hoofdstuk 16 De duurzame arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 17 Maatschappelijk betrokken ondernemen

Epiloog: wat MVO niet is
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek MVO