Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Handboek Platformeconomie

Beleid en strategie voor de digitale samenleving

Paperback Nederlands 2022 9789024450862
Nog niet verschenen, verwacht op 02‑12‑2022
39,95

Samenvatting

Digitale platforms − van start-ups tot Big Tech − leiden tot vernieuwing én maatschappelijke uitdagingen. Dit toegankelijke handboek schetst de kansen en bedreigingen van de platformeconomie, en biedt handvatten voor overheidsbeleid.

De opkomst van digitale platforms heeft een enorme impact op onze economie en maatschappij. Ondernemers vinden nieuwe verdienmodellen, consumenten profiteren van innovaties, gevestigde bedrijven vrezen voor hun bestaansrecht. Tegelijkertijd zijn er zorgen over publieke belangen rond nieuwsvoorziening, privacy, macht en democratie. Digitale technologie is niet zaligmakend.

Dit handboek legt uit hoe businessmodellen van platforms en hun maatschappelijke impact onlosmakelijk verbonden zijn. Hoe leiden we als samenleving en overheid de platformrevolutie in goede banen? Hoe profiteren we van de innovatie door platforms zonder dat zij publieke belangen ondermijnen?

Vanuit hun expertise in beleid, economisch onderzoek en businessmodellen beschrijven de auteurs de essentie van platforms. Aan de hand van theorie en praktijk bespreken zij hoe platforms markten en sectoren op hun kop zetten en daarbij publieke belangen kunnen ondersteunen maar ook schaden. Een onmisbaar handboek voor professionals en managers in overheidsbeleid en markttoezicht, en voor iedereen die de platformsamenleving wil begrijpen.

Specificaties

ISBN13:9789024450862
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:2-12-2022
ISSN:

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Platformeconomie