Lees verder
Authentiek leiderschap
Een kwestie van wil en moed
Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789027416261Samenvatting
Na alle discussies over managementschandalen en beloningsstructuren staat de geloofwaardigheid van leidinggevenden centraal. Auteurs Bontje, Kirpestein en Vreeswijk laten in 'Authentiek leiderschap' zien dat duurzaam en authentiek leiding geven cruciaal is in de (zaken)wereld van vandaag. Dit boek laat zien dat authenticiteit een weg van zoeken en vinden is. Deze weg vraagt persoonlijke wil en moed.
In dit boek vindt de lezer onder meer interviews met elf bekende leiders onder wie Antony Burgmans (Unilever), Herman Wijffels (SER), Marieke van Lier Lels (ex-Schiphol), Karel Noordzij (PGGM), Joseph Jaworsky (Generon Consult) en Thony Ruys (Heineken). Hun visie op authenticiteit levert verrassende inzichten op.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Van managemnet naar leiderschap
3. Naar authentiek leiderschap?
4. Blokkades voor authentiek gedrag
5. Bevorderende omstandigheden voor authenticiteit
6. Leiderschap voor de nabije toekomst
7. Interviews met leiders.
Bijlagen
1. Verdiepingsvragen rondom authentiek leiderschap
2. Geraadpleegde literatuur
3. CV's van de betrokkenen bij dit boek
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan