Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Begin met het Waarom

Hoe goede leiders inspireren tot actie

Gebonden Nederlands 2021 9789047015185
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 634957 dagen in de top 100
Nog niet verschenen, verwacht op 17‑02‑2021
24,99

Samenvatting

Luxe cadeau-editie - Linnen band met bandstempel

Simon Sinek laat in 'Begin met het Waarom zien' dat wie zich richt op het Waarom succesvoller, invloedrijker en innovatiever is. Alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waarom ze doen wat ze doen.

Met vele praktijkvoorbeelden helpt Sinek je om het Waarom weer centraal te stellen, en zo beter en authentieker leiding te geven.

Want zij die handelen vanuit hun Waarom manipuleren niet; ze inspireren. En mensen volgen hen niet omdat het moet, maar uit vrije wil. Deze must-read heeft wereldwijd al miljoenen lezers geholpen om ingesleten denkpatronen los te laten en zich met succes te richten op wat er echt toe doet.

Specificaties

ISBN13:9789047015185
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Druk:21
Verschijningsdatum:17-2-2021
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (3)

Peter Streefkerk | 27 maart 2014
‘Begin met het waarom’ gaat over ondernemen en de vraag waarom sommige bedrijven succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn dan andere bedrijven. Wat hebben mensen als Steve Jobs, Martin Luther King en Nelson Mandela gemeen vraagt Simon Sinek aan het begin van het boek.Lees verder
José Otte | 18 februari 2013
Wat hebben grote, inspirerende leiders als Steve Jobs en Martin Luther King met elkaar gemeen? Ze weten allebei waarom ze doen wat ze doen. In 'Begin met het Waarom' vertelt Simon Sinek waarom organisaties en leiders die het waarom als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn.Lees verder
Peter de Roode | 30 juli 2012
Simon Sinek werd bekend door zijn presentatie op het internet bij de zogenaamde TED speeches. Zijn inzichten heeft hij nu aan het papier toevertrouwd. De vraag is: 'Heeft 'Begin met het waarom' meer te bieden dan de tien minuten zendtijd die hij reeds heeft opgeëist?Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Interviews en artikelen (7)

column
Schrijvelarij
Pierre Pieterse 15 april 2019 Een boek schrijven, wie wil dat nu niet? Eeuwige roem, applaus, interviews, gastoptredens op tv, middelpunt op het boekengala. Maar wie kan dat, een boek schrijven. Niet iedereen, zo weet de communis opinio. Lang niet iedereen zou ik daar aan willen toevoegen.
column
De kunst van appels en peren vergelijken
Bertrand Weegenaar 29 maart 2017 Er zijn vele manieren om een mening over het boek De Succesillusie van Richard Engelfriet te geven. Eén van mijn eerste reacties is: dit wordt mijn laatste blogpost! Hierna hoeft het dus niet meer. En kan al mijn in decennia opgebouwde kennis de prullenbak in. Mijn broertje heeft verklapt dat Sinterklaas oom Richard is en niet een oude wijze man uit Spanje!
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht #7: Purpose Driven Contentmarketing
Robert Buisman 20 april 2016 Op tweederde van zijn aankoopproces staat de prospect open voor persoonlijk contact, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Dus van de bewustwording ‘Ik moet iets aan mijn probleem gaan doen’, tot aan de daadwerkelijke plaatsing van de order, heeft hij het grootste deel zelf al gezocht op bruikbare informatie. De verschuiving van push- naar pull-communicatie betekent dus dat marketeers moeten nadenken over de manier waarop potentiële klanten zich oriënteren en tot aankoop overgaan. Maar dat is niet het enige. Dichtbij huis kun je dat proces beïnvloeden.
geboekstaafd
Geboekstaafd: De top 3 van Kim Spinder
Nienke van Oeveren 29 september 2014 Kim Spinder, innovator en piraat, winnaar van The Harvard M-Prize for Management Innovation, uitvinder van Deelstoel.nl en het Open Innovatie Festival, veranderaar en dwarsligger, veelgevraagd spreker. Met veel lef en plezier helpt ze organisaties om zich klaar te maken voor de toekomst. Wat zijn haar favoriete boeken?
nieuws
Echte leiders eten het laatst
Jeroen Ansink 12 juni 2014 Wat is het verschil tussen het leger en het bedrijfsleven? In het leger worden medailles toegekend aan mensen die zichzelf opofferen. In het bedrijfsleven geven we bonussen aan mensen die anderen opofferen. Dat is althans de mening van de Britse denker Simon Sinek, bekend van de bestseller Begin met het Waarom. In zijn nieuwe boek Een voor allen, allen voor een maakt Sinek gehakt van de gangbare bedrijfscultuur die de leider op een voetstuk plaatst en de rest van de organisatie daaraan ondergeschikt maakt.
column
Het begint met het waarom van uw klant
Michel Hoetmer 7 juni 2013 De laatste tijd zie ik met enige regelmaat artikelen verschijnen in navolging van het boek 'Begin met het Waarom' van Simon Sinek. De auteur poneert in dit boek het idee dat uw klanten geïnteresseerd zouden zijn naar uw waarom. Het zou allemaal draaien om 'waarom u doet wat u doet' in uw bedrijf.
Alle interviews en artikelen (7)

Over Simon Sinek

Simon Sinek (1973) studeerde culturele antropologie en ruilde zijn carrière als advocaat al vroeg in voor één in de reclame. In Amerika werkte hij voor Euro/RSCG en Ogilvy & Mather. In 2002 richtte hij zijn eigen bedrijf op. Hij trok wereldwijde aandacht met zijn presentatie over leiderschap op TEDx (2009).

Andere boeken door Simon Sinek

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Begin met het Waarom